הרשימה המלאה צונאמי של עליות מחירים: עשרות מוצרים מתייקרים היום

לאחר שרשתות רבות הודיעו כי ידחו את התייקרות מוצריהם לאחר חג השבועות, מחירי עשרות מוצרי מזון מתייקרים. מזון תינוקות, מוצרי חלב, מוצרי צריכה ודלק - ההתייקרות מקיפה את כל התחומים | עושים סדר

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 01/06/23 09:42 יב בסיון התשפג

צונאמי של עליות מחירים: עשרות מוצרים מתייקרים היום
מחירי מוצרי החלב מתייקרים, צילום: Yossi Aloni/Flash90

המחירים עולים: לפני חג שבועות חווה צרכן הישראלי את אחד מגלי ההתייקרויות הגדולים בשנים האחרונות, אך חברות רבות הודיעו כי ידחו את התייקרות המוצרים עד לאחר החג. היום (ה') ייכנסו לתוקף ההתייקרויות אצל רוב החברות והפעם - הם מקיפות מתמיד. בין היתר יתייקרו מוצרי: מרס, בן אנד ג'ריס, וויליפוד ושטראוס. 

אסם, בן אן ג'ריס, מטרנה, קפה, שמן זית וחטיפים

מוצרי היינץ, פרינגלס ומילקה אותם משווקת חברת דיפלומט, יעלו בעד 25%. שגם חברות הבת של תנובה יעלו מחירים, מוצרי מאמא עוף, אוליביה וטירת צבי יתייקרו בשיעור של עד 9% ומוצרי עלית הכוללים את שמן זית יד מרדכי, קפה, וחטיפים מלוחים ומתוקים יעלו בשיעור של עד 6%. מוצרי בן אנד ג'ריס יעלו בשיעור של עד 15%, תחליפי החלב של מטרנה וגרבר ייתייקרו גם כן, כך הודיעו החברות. מוצרי אסם יתייקרו בשיעור של עד 4.7%.

אסם, גם מעלים מחירים

אסם, גם מעלים מחירים צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

למרות הורדת המס, הדלק מתייקר

מוצרי הפסטה של חברת ברילה ומוצרי מאסטר שף אותם משווקת בישראל שסטוביץ' יתייקרו בשיעור של עד 15%. גם מחירי החלב יתייקרו כאשר הפעימה השניה של המוצרים שבפיקוח תתרחש היום. כזכור, בתחילת החודש שעבר הודיעו חברות תנובה, טרה ושטראוס בזו אחר זו על התייקרות מוצרי החלב שלהן.

מחירי הדלק

מחירי הדלק צילום: Jamal Awad/Flash90

בנוסף, אמש בחצות קפץ מחיר הדלק ב-4 אגורות לליטר. שר האוצר סמוטריץ' האריך את הפטור על מס הבנזין ומנע את התייקרות הדלק בשיעור של 49 אגורות לליטר אך המחיר בכל זאת עלה מעט. ביטול המס חל עד תחילת החודש הבא אז יצטרך השר לחתום שוב על הצו על מנת שהמחיר לא יעלה.