ענקית המזון שוב מעלה מחירים: אלו הרשתות שייפגעו

חברת יוניליוור הודיעה על עליית מחירים בשיעור ממוצע של 7.5%. עליית המחירים רלוונטית למסעדות, שירותי הסעדה ובתי מלון. לפני כחצי שנה העלתה החברה מחירים, מהלך שגרר לעימות עם חלק מרשתות השיווק

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 28/05/23 16:38 ח בסיון התשפג

ענקית המזון שוב מעלה מחירים: אלו הרשתות שייפגעו
יוניליוור, צילום: shutterstock

שוב עליית מחירים: חברת יוניליוור הודיעה היום (א') על עליית מחירים בשיעור של 7.5% בממוצע. עליית המחירים תחול רק כלפי השוק המוסדי, בתי מלון, מסעדות ושירותי הסעדה ולא על השוק הקמעונאי. בחברה אמרו לאחר עליית המחירים כי "מדובר בעדכון שביצעה החטיבה המוסדית של החברה, והיא רלוונטית לשוק המוסדי בלבד (כגון מסעדות ושירותי הסעדה). לא בוצעה עליית מחיר לשוק הקמעונאי".

עליית המחירים הקודמת של יוניליוור הובילה לעימות עם הרשתות

למרות שעליית המחירים לא נוגעת לצרכן ישירות דרק השוק הסיטונאי ורשתות השיווק, לא מן הנמנע כי עליית המחירים עבור בתי המלון והמסעדות, יגולגלו גם אל הצרכנים. ביוניליוור כזכור, העלו מחירים גם לפני מספר חודשים בשיעור של 6% - 15%, מהלך שייצר עימות כולל גם עם חלק מרשתות השיווק.

בית מלון, המוצרים מתייקרים. צילום: shutterstock

על רקע סירובן של חלק מרשתות השיווק לעדכן את מחירי המוצרים אז, כפי שדרשה חברת יוניליוור, החברה החרימה את הסופרים ונרשם מחסור בחלק מהמוצרים על המדפים. חברות מסויימות מחריפות את המחאה ואף כתבו שלטים נגד יוניליוור על המדפים הריקים.

המלחמה של שופרסל

"לקוחות יקרים, בשל אי הסכמת שופרסל לעליית מחירים, ייתכן מחסור במוצרי הספק יוניליוור", כך נכתב בשלטים שנפרסו ברחבי הסניפים של הרשת שגם פירטה במקרים מסויימים אילו מוצרים הם של יוניליוור. ביינות ביתן גם הציבו שילוט ללקוחותיהם: "לקוחות יקרים, בשל המאבק של יינות ביתן ביוקר המחיה. נסו את המוצרים התחליפיים ותופתעו לטובה".