לאחר הדרישה לחשוף נתונים: קוקה קולה הגישה תשובה למשרד הכלכלה

החברה למשקאות קלים השיבה לדרישתו של השר ברקת לקבלת נתוני מוצריה, זאת בשל המחירים הגבוהים של מוצריה בישראל | "נמשיך לפעול בכל הכלים הדרושים במאבק ביוקר המחיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/23 23:21 ח בסיון התשפג | עודכן בתאריך 29/05/23 08:21

לאחר הדרישה לחשוף נתונים: קוקה קולה הגישה תשובה למשרד הכלכלה
מפעלי קוקה קולה, צילום: CC BY-SA 4.0 ויקיפדיה

לאחר שמשרד הכלכלה והתעשייה שלח לחברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה קולה ישראל), הודעה על כוונה להכניס את מוצריה לפיקוח ודרישה לקבלת נתונים, זאת בכדי לחשוף מדוע מחירי קוקה קולה בישראל הם מהגבוהים ביותר בעולם, החברה העבירה הערב (א') את תשובתה, בה הבהירה כי לא תחשוף את המידע וטענה כי אין בסמכות משרד הכלכלה לדרוש זאת מהחברה.

כזכור, שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת אמר בשבוע שעבר כי "חברת קוקה קולה ישראל מעלה מחירים שלא בצדק, על אף ירידת מחירי התשומות בעולם ולמרות ביטול המס על משקאות ממותקים", לדבריו: "נגמרו הימים בהם אזרחי ישראל ישלמו הרבה יותר מיתר העולם, רק בגלל שאפשר לגבות מהם בלי גבול וללא בקרה. אזרחי ישראל הם לא פרה חולבת של אף אחד ובכוונתנו לשים סוף לחגיגה על גבם".

ח"כ ניר ברקת

השר ניר ברקת צילום: פלאש 90. הדס פרוש

משרד הכלכלה מציג: "חוק היבואנים"

חוק נוסף שמקדם שר הכלכלה בימים אלו במטרה להתמודד עם יוקר המחיה הגואה, הוא "חוק היבואנים", שקובע כי יבואן רשמי גדול, לא יוכל לייבא לארץ שני מוצרים גדולים בבלעדיות וייאלץ להתמקד במוצר אחד בלבד. החוק תוכנן תחילה להיכנס לחוק ההסדרים שעבר יחד עם התקציב האחרון, אך ברגע האחרון הוסר לבקשת שר האוצר ובכירים במשרד האוצר על מנת לבחון את המשמעויות של החוק. עתה, מקדם שר הכלכלה את החוק בידיעת ובתמיכת ראש הממשלה. בערוץ 12 פורסם הערב כי ברקת שוחח על כך עם ראש הממשלה וקיבל את ברכתו למהלך.