קוקה קולה במחיר מפוקח? - המהלך של משרד הכלכלה נגד חברת המשקאות

משרד הכלכלה והתעשייה דורש מחברת קוקה קולה בישראל להציג נתונים שיחשפו מדוע מחיריהם הם מהגבוהים ביותר בעולם | ניר ברקת: "המונופולים בישראל התרגלו להעלות מחירים מבלי להניד עפעף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/05/23 15:20 י באייר התשפג

קוקה קולה במחיר מפוקח? - המהלך של משרד הכלכלה נגד חברת המשקאות
קוקה קולה. מחיר מופרז?, צילום: Nati Shohat/Flash90

משרד הכלכלה והתעשייה שלח היום (ב') לניר לוינגר, מנכ"ל החברה המרכזית למשקאות קלים בע"מ (קוקה קולה ישראל), הודעה על כוונה להכניס את מוצריה לפיקוח ודרישה לקבלת נתונים שיחשפו מדוע מחירי קוקה קולה בישראל הם מהגבוהים ביותר בעולם. 

ניר ברקת: "חברת קוקה קולה בישראל מעלה מחירים שלא בצדק"

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת ציין כי "המונופולים בישראל התרגלו להעלות מחירים מבלי להניד עפעף. הדבר היחיד שמנחה אותם הוא רווח מונופוליסטי על גבו של הצרכן הישראלי. משרד הכלכלה בהנהגתי יפעל בכל הכלים העומדים לרשותנו כדי לא לאפשר עליות מחירים מופרזות ולא מוצדקות - שמקשות על החיים של אזרחי ישראל.

ברקת

ברקת צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

עוד הוסיף ואמר כי החברה מעלה מחירים שלא בצדק. "חברת קוקה קולה ישראל מעלה מחירים שלא בצדק, על אף ירידת מחירי התשומות בעולם ולמרות ביטול המס על משקאות ממותקים. נגמרו הימים בהם אזרחי ישראל ישלמו הרבה יותר מיתר העולם, רק בגלל שאפשר לגבות מהם בלי גבול וללא בקרה. אזרחי ישראל הם לא פרה חולבת של אף אחד ובכוונתנו לשים סוף לחגיגה על גבם".

"ישנן אינדיקציות לכך שמוצרי הקולה בישראל הם מהיקרים בעולם"

כאמור, ד"ר יונתן בצלאל, ראש אגף תקציבים והמפקח על המחירים במשרד הכלכלה והתעשייה שלח את ההודעה לחברה מתוקף סמכותו בהתאם לסעיפים 6 ו-31 לחוק פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים, תשנ"ו-1996. "חברתכם מהווה בעל מונופולין בשוק משקאות הקולה (הרגיל והדיאטטי), בהתאם להכרזת הממונה על התחרות מיום 10.5.1998 ובידה מונופולין בשוק משקאות הקולה האמורים", כתב ד"ר בצלאל לחברת קוקה קולה ישראל.

ד"ר בצלאל הוסיף וכתב כי "מן המידע שבידינו מסתמן כי מחירי מוצרי הקולה העיקריים אותם אתם מייצרים ומשווקים הינם היקרים בקטגוריה. בבדיקה השוואתית לשווקים בעולם, ישנן אינדיקציות לכך שמוצרי הקולה בישראל הם מהיקרים בעולם. לאחרונה, בסמיכות לביטול המיסוי על משקאות ממותקים, הודיעה חברתכם על כוונתה לייקר את מחירי מוצריכם בשיעור ניכר, באופן שעשוי להשפיע על תחום המשקאות בישראל בכללותו".

המכתב שנשלח לחברה המרכזית למשקאות


להורדת הקובץ