בניגוד לעמדת סמוטריץ': ברקת מקדם את החוק נגד היבואנים - נתניהו תומך

נמשכת המתיחות בין סמוטריץ' וברקת. לאחר ששר האוצר הוציא את החוק שיגביל את היבואנים הגדולים מחוק ההסדרים האחרון, מקדם שר הכלכלה את החוק בתמיכת ראש הממשלה | מטרת החוק: הגבלת יכולת הייבוא של החברות הגדולות

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 28/05/23 20:38 ח בסיון התשפג

בניגוד לעמדת סמוטריץ': ברקת מקדם את החוק נגד היבואנים - נתניהו תומך
ניר ברקת, מקדם את החוק שיגביל את היבואנים, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המאבק ביוקר המחיה והמאבק עם השרים: הבוקר (א') הודיע ראש הממשלה נתניהו כי המאבק ביוקר המחיה עומד בראש סדר העדיפויות של הממשלה. ביטוי לכך ניתן לראות בשני המשרדים האמונים על כך, משרדי האוצר והכלכלה. אבל לא תמיד רואים שני השרים העומדים בראש המשרדים את הדברים עין בעין ועתה העימות מגיע לחוק להגבלת היבואנים אותו מקדם שר הכלכלה.

חוק היבואנים קובע כי יבואן רשמי גדול, לא יוכל לייבא לארץ שני מוצרים גדולים בבלעדיות וייאלץ להתמקד במוצר אחד בלבד. החוק תוכנן תחילה להיכנס לחוק ההסדרים שעבר יחד עם התקציב האחרון, אך ברגע האחרון הוסר לבקשת שר האוצר ובכירים במשרד האוצר על מנת לבחון את המשמעויות של החוק. עתה, מקדם שר הכלכלה את החוק בידיעת ובתמיכת ראש הממשלה. בערוץ 12 פורסם הערב כי ברקת שוחח על כך עם ראש הממשלה וקיבל את ברכתו למהלך.

נתניהו, המאבר ביוקר המחיה בראש סדר העדיפויות. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

העימות הקודם בין ברקת וסמוטריץ'

לפני כשלושה שבועות לארח העליה במחירי הלחם, בצעד תקדימי, הוציאו במשרד הכלכלה מכתב לכמה מהחברות הגדולות בשוק המזון בהם נדרשו החברות לחשוף את דוחותיהם הכספיים ואף לפרט את עלויות הייצור ונתוני הרווח. את הנתונים, ייאלצו החברות לספק תוך 21 ימים. ד"ר יונתן בצלאל, המפקח על המחירים במשרד, שיגר את המכתבים.

סמוטריץ

סמוטריץ', מאבק עם ברקת. צילום: Revkin Fenton/Flash90

בתגובה למכתב של משרד הכלכלה, הודיע שר האוצר סמוטריץ' על מהלך משל עצמו כשהכריז על וועדה חדשה שתוקם לצורך בחינת צעדים למאבק ביוקר המחיה. במסגרת ההחלטה שאושרה ותקודם כעת, תוקם ועדה ציבורית בראשות מנכ"ל משרד האוצר לשעבר שמואל סלבין. הוועדה תידרש להמליץ בתוך שלושה חודשים על צעדים שיביאו לפירוק המונופולים וענקיות המזון שמהוות היום רכיב משמעותי ביוקר המחיה.