מאז שעות הבוקר: השקל מזנק - הדולר מתרסק

על רקע אירועי הלילה, ההפגנות ופיטורי שר הביטחון, השקל התחיל את יום המסחר בנפילה אך ככל שהיום מתקדם הוא מראה מגמת שיפור משמעותית ועתה עומד הדולר על 3.55 שקלים | גם היורו והפאונד מתרסקים למול השקל

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 27/03/23 14:30 ה בניסן התשפג

מאז שעות הבוקר: השקל מזנק - הדולר מתרסק
השקל, מתחזק משעות הבוקר, צילום: shutterstock

השקל מתחזק: על רקע אירועי הלילה בהם עשרות אלפי מפגינים הפגינו ברחבי הארץ ופיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט, נפתח יום המסחר כשהשקל פותח במגמת צניחה והדולר זינק לשווי של 3.65 ביחס לשקל, עליה של 2 אחוז, היורו זינק ליחס של 3.93 מול השקל והפאונד זינק ליחס של 4.47.

מאז הבוקר: השקל מזנק מול המטבעות בעולם

אך מאז שעות הבוקר ועל רקע ההכרזה על השביתה הכללית במשק והדיווחים כי נתניהו מתכונן להצהיר על עצירת הרפורמה המשפטית, המגמה התהפכה לחלוטין כשהשקל מזנק למעלה בעוד הדולר נחלש ושאר המטבעות נחלשים משמעותית. הדולר ירד משמעותית והתייצב סביב 3.55 שקלים לדולר והיורו יורד לשיעור של 3.82 והפאונד עומד על 4.35 שקלים.

בנק הפועלים, תקלה בחיובי המשכנתאות

בנק הפועלים, הכריזו על שביתה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הבנקים שובתים: "ישפיע באופן דרמטי על החברה הישראלית"

בין היתר גם בנק הפועלים הכריז על שביתה, בהודעת הבנק נאמר: "בהמשך להחלטת ההסתדרות על שביתה כללית במשק, ובהמשך להודעת ועד העובדים, סניפי בנק הפועלים יפסיקו את פעילותם היום אחר הצהרים החל מהשעה 13:00". כמו כן נמסר: "לשירות הלקוחות עומדים יתר ערוצי השירות לרבות הערוצים הדיגיטליים של הבנק, האתר, האפליקציה, המענה הקולי והמכונות לשירות עצמי הממוחשב והבנקטים".

מנכ"ל קבוצת דיסקונט, אורי לוין הודיע על שביתה בבנק ואמר: "עובדות ועובדים יקרים, החברה הישראלית עומדת בפני ימים גורליים לעתידה ולחוסנה. אין מדובר במחלוקת פוליטית או מפלגתית, אלא בהתהוות של קרע עמוק בחברה. השבר החברתי מתרחש על רקע משתנים כלכליים משמעותיים, בראשם משבר כלכלי עולמי, סביבת ריבית עולה ואינפלציה שטרם רוסנה. אלה, בשילוב התסיסה הקיימת ברחוב הישראלי, עלולים להשפיע באופן דרמטי על החברה הישראלית, הכלכלה, הבנק ולקוחותיו".