איך יגיבו הבנקים? ההצעה החדשה של פייבוקס שוברת את השוק

אפליקציית התשלומים מציעה ללקוחות, ריבית כמעט כפולה מהבנקים הגדולים בכל הקשור לפיקדונו קצרות טווח. ההפקדה - החל מ-500 שקלים. | תוקף המבצע, עד ה-27/3/23

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 12/03/23 23:33 יט באדר התשפג

איך יגיבו הבנקים? ההצעה החדשה של פייבוקס שוברת את השוק
פייבוקס, מאתגרת את הבנקים, צילום: shutterstock

מאתגרת את הבנקים: הבנקים הגדולים הגדילו בשנה האחרונה את הרווחים על פיקדונות בצורה יוצאת דופן. שילוב של עליית הריבית יחד עם חוסר תחרות מצד הבנקים, השאירו את הפיקדונות קצרות הטווח בשליטה מוחלטת של הבנקים הגדולים. אבל עתה, שחקנית חדשה נכנסת לתחום הפיקדונות קצרות הטווח - אפליקציית התשלומים פייבוקס.

ריבית כמעט כפולה משל הבנקים | ההפקדה עד 27.3

ברוב הבנקים, אם תבואו עם סכומים גדולים, ולטווח גדול, תוכלו לקבל ריביות נוחות יותר, אבל בסכומים קטנים ולטווח קצר, הבנקים נותנים ריבית של בין 2-2.5 אחוז בלבד. פייבוקס, שהחליטה להיכנס לתחום של הפיקדונות קצרות הטווח, מציעה ללוקוחות ריבית שנתית קבועה של 4 אחוז, כמעט כפול ממה שמציעים הבנקים. את ההשקעה בפייבוקס, יוכלו לבצע לקוחות כל הבנקים ובלבד שהם מנויים לאפליקציית העברת המזומן. בכך פייבוקס למעשה שוברת את השוק ונותר לראות איך יגיבו הבנקים הגדולים למהלך.

פייבוקס, מאתגרת את הבנקים

פייבוקס, מאתגרת את הבנקים צילום: shutterstock

הפיקדון בפייבוקס מתחיל מסכום של 500 שקלים ועד 250,000 שקלים והוא יחול רק עד ה-27.3.23. על מנת להצטרך לפיקדון של החברה, צריך להוריד את האפליקציה ולהגדיר את חשבון בנק ממנו הם יעבירו את הכסף, בסוף תקופת הפיקדון, יוחזר הכסף יחד עם הריבית לאותו החשבון. לפייבוקס כיום כמיליון לקוחות פעילים ומעל ל3 מיליון הורדות של האפליקציה. 

"לגייס את הכוח הקבוצתי של מיליוני לקוחות פייבוקס"

"זה לא סוד שהריבית שמוצעת היום ללקוח פרטי בבנק נמוכה" אומר מנכ"ל פייבוקס אריק פרישמן. "החלטנו לעשות מעשה ולגייס את הכוח הקבוצתי של מיליוני לקוחות פייבוקס כדי להשיג עבורם פיקדון בריבית כפולה מהריבית הממוצעת המוצעת על ידי הבנקים לתקופה דומה. מבחינתנו, זה מהלך ראשון מתוך סדרת מהלכים בהם אנחנו מתכוונים למנף את הכוח הקבוצתי של משתמשי פייבוקס כדי להביא להם מוצרים עדיפים על אלה המוצעים על ידי הבנקים

צעים על ידי הבנקים. הפיקדון זו רק ההתחלה".