האוצר נגד ביט: מהפכה בדרך בה נעביר כסף בין חשבונות

השליטה של אפליקציית התשלומים מטרידה את האוצר ובחוק ההסדרים הקרוב תקודם האפשרות להעביר כסף בין חשבונות באמצעות מספר טלפון בלבד. החוק מצטרף למהלך נוסף נגד שהגה המשרד נגד האפליקציה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 20/02/23 13:00 כט בשבט התשפג

האוצר נגד ביט: מהפכה בדרך בה נעביר כסף בין חשבונות
ביט, צילום: shutterstock

עוד מכה לביט: אחד המהלכים אותם מקדמים במשרד האוצר וברשות התחרות בחוק ההסדרים הקרוב, הוא הניסיון לבזר את השליטה בשוק העברות הכספים בישראל. בשוק היום, שולטת באופן כמעט אבסולוטי, אפליקציית ביט ובמשרד מתכננים עתה צעד חדש שעלול לפגוע קשות באפליקציה.

העברת כספים בין חשבונות באמצעות מספר טלפון

באוצר מקדמים את האפשרות להעביר כספים בין חשבונות על בסיס מספר טלפון בלבד, בדומה לאפליקציה. מטרת המשרד היא להגביר בכך את היכולת של הצרכנים, להעביר כספים מהאחד לשני במגוון דרכים ובקלות יחסית למה שהיה עד כה. המהלך במידה ואכן יחוקק, יהיה משמעותי מאחר והיתרון הגדול של האפליקציות נמצא בכך, שהעברת הכספים דרכן נחשבת לפשוטה במיוחד.

סמוטריץ', המשרד חושש מהדומיננטיות של ביט | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המהלך מצטרף למהלך קודם שיזם משרד האוצר ומתוכנן להיכלל בחוק ההסדרים הקרוב, שיאפשר לצרכנים להעביר כספים בין האפליקציות עצמן, דבר שכיום לא מתאפשר. בחוק המוצע, יחוייבו כל אפליקציות התשלומים, לאפשר העברת כספים בין האחת לשניה, מה שיאפשר לאפליקציות נוספות להיכנס לשוק וגם יגרום לאנשים לעבור בין האפליקציות. כך מקווים במשרד להגביר את התחרות. למרות רצונו של משרד האוצר, צריך לסייג ולומר כי למשרד האוצר לא יהיה קל לעשות את המהלך, אך הם נחושים לפעול בעניין.

חשש מהשליטה האבסולוטית של ביט

מה שמטריד את המשרד והרשות הוא, שדווקא בגלל השליטה האבסולוטית של האפליקציה, בכל פעם שיחליטו להעלות את העמלות ללקוחות, הדבר ישפיע על כמעט כל האזרחים ובמעגלים נרחבים. לכן מקודמים החוקים שמיועדים להיכלל בחוק ההסדרים הקרוב.