הרפורמה המשפטית מאות כלכלנים: "הממשלה עלולה לפגוע בחסכונות הפנסיה ובבעלות על נדל"ן"

מאות כלכלנים טוענים פעם שניה לפגיעה אפשרית בכלכלה הישראלית בעקבות הרפורמה במערכת המשפט: "הצטברו אינדיקציות רבות לכך שהנזקים לכלכלה עלולים להתממש בעוצמה גדולה משצפינו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/03/23 09:57 ט באדר התשפג

מאות כלכלנים: "הממשלה עלולה לפגוע בחסכונות הפנסיה ובבעלות על נדל"ן"
הממשלה עלולה לפגוע בבעלות על נדל"ן | , צילום: Gershon Elinson/Flash90

קריאה נוספת נגד הרפורמה. מאות כלכלנים טוענים לפגיעה אפשרית בכלכלה הישראלית שתגיע כך לטענתם, בשל הרפורמה במערכת המשפט שמקדם שר המשפטים יריב לוין. הכלכלנים כותבים כי מאז פרסום קריאת ההתנגדות הראשונה שלהם לרפורמה, "הצטברו אינדיקציות רבות לכך שהנזקים לכלכלה עלולים להתממש בעוצמה ובמהירות גדולים מאלו שצפינו".

"עדיין לא מאוחר לעצור את הרכבת לפני התהום"

"לדאבוננו", כותבים החותמים, "ההתרעות שהשמענו לא זכו לאוזניים קשובות והקואליציה ממשיכה ביוזמות החקיקה תוך התעלמות מופגנת מהאזהרות מהארץ ומהעולם לנזקים הצפויים לכלכלה".

לדברי החותמים, "בשבועות האחרונים ניכרים סימנים ראשונים של בריחת הון אשר מחייבת את בנק ישראל להמשיך בהעלאות ריבית בקצב מהיר. גם אם השווקים יתייצבו בסופו של דבר בטווח הקצר, הרי שהניסיון שנצבר ממדינות אחרות שבהן הייתה פגיעה בעצמאותם של מוסדות משפטיים וכלכליים, וכן מחקר כלכלי מעשרות השנים האחרונות, מצביעים על כך שבטווח הארוך צפויה להיגרם פגיעה ארוכת טווח בתוואי הצמיחה של המשק ובאיכות החיים של תושבי ישראל. עדיין לא מאוחר לעצור את הרכבת לפני התהום".

בסיום מכתבם, הם כותבים: "מן הראוי שממשלת ישראל תשקול את צעדיה לבל נצטער כולנו על שלא השכלנו בזמן למנוע פגיעה חמורה ברווחתם של תושבי ישראל ובעתידנו המשותף".

בין החותמים ניתן למצוא את פרופ' יעקב פרנקל,  פרופ' איתן ששינסקי, פרופ' מנואל טרכטנברג,
פרופ' מרטי אייכנבאום, פרופ' יוג'ין קנדל, פרופ' ניקול אדלר, פרופ' עומר מואב, פרופ' אבישי ברוורמן, פרופ' צביקה אקשטיין, פרופ' אליס ברזיס, פרופ', אבי בן בסט, פרופ' אודי ניסן, פרופ' דני צידון, פרופ' מישל סטרבצ'ינסקי, פרופ' ראובן גרונאו, פרופ' רפי מלניק, פרופ' נתן זוסמן, פרופ' יוסי שפיגל, פרופ' משה חזן, פרופ' איתי אטר.