נחשד בעבירות מס: איך מעצב גרפי הרוויח שלושה מיליון שקלים?

מעצב גרפי מתל אביב חשוד בהעלמת הכנסות ממכירת תמונת NFT שעיצב ובעבירות של הסתרת רכוש. על פי החשד המעצב העלים הכנסות בסך שלושה מיליון שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/23 11:12 ו באדר התשפג

נחשד בעבירות מס: איך מעצב גרפי הרוויח שלושה מיליון שקלים?
מעצב תל אביבי העלים מס, אילוסטרציה, צילום: canva

מעצב גרפי מתל-אביב הפעיל בתחום הייצור והמכירה של יצירות אמנות דיגיטליות, נעצר אתמול ושוחרר בתנאים מגבילים בחשד לעבירות מס. הוא נעצר בחשד אי דיווח על הכנסות בסך של כשלושה מיליון שקלים בשנת 2021 - את הכספים הללו הרוויח ככל הנראה ממכירת יצירות אמונות NFT באינטרנט, ובאי דיווח על המרה של 30 מטבעות אית'ריום, שקיבל בתמורה ליצירות הללו.

לא דיווח על הכנסות ממכירת NFT ב-2021

החשוד, בן בן חורין, עובד כעצמאי בתחום הגרפיקה וכשכיר באתר אינטרנט. בין עיסוקיו, הוא גם יוצר ומוכר יצירות NFT בפלטפורמה הבין לאומית Opensea, תחת שם המותג WUWA. במסגרת חקירה שערך פקיד שומה חקירות מרכז, אשר כללה שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים לאיתור עברייני מס, עלה כי החשוד לא דיווח בשנת 2021 על הכנסות ממכירת NFT. מאחר שמדובר באומן שזהו תחום עיסוקו ומומחיותו, הרי שהיה עליו לדווח על הכנסות אלו כעל הכנסות מיגיעה אישית.

מכר NFT והעלים מס

מכר NFT והעלים מס צילום: canva

חשד לעבירות של הסתרת רכוש על פי חוק איסור הלבנת הון

כמו כן, עולה מהחקירה כי החשוד המיר חלק מהמטבעות הדיגיטליים שקיבל עבור מכירת יצירות ה-NFT למטבעות אחרים, באמצעות פלטפורמת Uniswap, ולא דיווח על כך לרשות המסים. פעולה זו נחשבת למכירה וחייבת במס רווחי הון על פי פקודת מס הכנסה. יתרה מזאת, יתכן שחלק מהכספים הלא מדווחים שהתקבלו במטבעות וירטואליים הועברו בין ארנקים אלקטרוניים, מה שמעלה חשד לעבירות של הסתרת רכוש על פי חוק איסור הלבנת הון.

לאור ריבוי החשדות נפתחה חקירה גלויה נגד החשוד, נערכו חיפושים בביתו ונתפסו, באמצעות צו בית משפט, מסמכים, טלפונים סלולריים וכן ארנק אלקטרוני. בית משפט השלום בתל אביב שחרר את החשוד בתנאים מגבילים וחקירתו נמשכת.