המיליונר מהכרישים מגיב להפחדות: "אני לגמרי אופטימי לגבי ישראל"

המשקיע דובי פרנסיס המוכר מתוכנית הטלוויזיה, מגיב להפחדות בנוגע לפגיעה בכלכלה הישראלית עקב הרפורמה המשפטית ואומר: "זו לא הצהרה פוליטית זו הצהרה עסקית" | פרנסיס מגיב גם למנכ"לית פאפאיה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 26/01/23 14:54 ד בשבט התשפג

המיליונר מהכרישים מגיב להפחדות: "אני לגמרי אופטימי לגבי ישראל"
דובי פרנסיס, אופטימי, צילום: פרטי

סערת ההשקעות בישראל: אחד הטיעונים הבולטים בימים האחרונים של מתנגדי הרפורמה במערכת המשפט, היא שהדבר יוביל לפגיעה למערכת הכלכלית הישראלית. הדבר הוביל גם למסיבת העיתונאים של נתניהו אמש (ד') בה הוא הפריך את הטענות לפגיעה כלכלית. היום מגיב המשקיע דובי פרנסיס, כוכב התוכנית "הכרישים" לסערה ואומר כי הוא אופטימי לגבי הכלכלה הישראלית.

"אעשה ככל שאוכל להביא עוד כסף לישראל מארה"ב"

פרנסיס, בעל חברת ההשקעות group 11 ומנהל השקעות בשווי 1.6 מיליארד שקלים כאשר רבים מהם מושקעים בישראל מגיב לסערה בעמוד הלינקדאין שלו. הוא כותב: "אני לגמרי אופטימי לגבי ישראל, עוד יותר אופטימי לגבי תעשיית ההייטק בישראל ואעשה ככל שאוכל להביא עוד כסף לישראל מארה"ב. מעבר ל-610 מיליון הדולרים שכבר השקעתי בישראל עד כה בשנים האחרונות".

"תפקידה של תעשיית ההייטק" ממשיך פרנסיס, "זה לגשר בין כולם ולתת הזדמנות אדירה לרווחה כלכלית לכל מי שחפץ בכך. זו לא הצהרה פוליטית זו הצהרה עסקית שמייצגת את האינטרסים של כלל המשקיעים שלי". פרנסיס מסביר כי הוא משקיע בישראל לא בגלל אמירה פוליטית אלא בגלל היבט מקצועי בלבד: "אני לא איש פוליטי, אני משקיע הון סיכון שיושב בארה״ב ומשקיע כ-70 אחוז מכספי הקרן בחברות ישראליות שפועלות בשווקים גלובליים".

דובי פרנסיס, אופטימי

דובי פרנסיס, אופטימי צילום: פרטי

מגיב למנכ"לית פאפאיה: "מוביל להמשך הפילוג בעם"

על המהלך עליו הודיעה היום עינת גץ מנכ"לית פאפאיה שהכריזה כי היא תוציא את כספי החברה מישראל הוא אומר: "אני ממש לא תומך במהלך הזה, זו בעיני לא הדרך להביע עמדה פוליטית אישית, זה בעיני רק מוביל להמשך הפילוג בעם". עוד הוסיף פרנסיס שמושקע בפאפאיה: "זה נכון שלמנכ"ל/ית זכות מלאה לנהל את כספי החברה באיזה בנק שימצאו לנכון והבורד לרוב לא נדרש במעורבות בהחלטה כזו. אבל זה לא אומר שאפשר להשתמש בחשבון בנק ככלי מקח ניגוח ואמירה פוליטי".