נתניהו משיב לנגיד: "המהלכים שלנו לחיזוק הדמוקרטיה יחזקו את הכלכלה"

ראש הממשלה ושרי האוצר, הכלכלה והחוץ - מקיימים מסיבת עיתונאים בעקבות האזהרות של נגיד בנק ישראל מההשלכות הכלכליות של הרפורמה המשפטית | סמוטריץ': "נמשיך להוביל את כלכלת ישראל באחריות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/01/23 18:25 ג בשבט התשפג

נתניהו משיב לנגיד: "המהלכים שלנו לחיזוק הדמוקרטיה יחזקו את הכלכלה"
נתניהו וסמוטריץ', צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אתמול התקיימה פגישה בלשכת ראש הממשלה בכנסת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ונגיד בנק ישראל אמיר ירון. לאחר הפגישה נמסר כי "הנגיד שיקף לראש הממשלה סוגיות שונות שעלו בהקשר הישראלי בדיונים שקיים עם בכירי הכלכלה העולמית ועם בכירי חברות הדירוג בשבועות האחרונים". הערב (ד') כינסו נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' מסיבת עיתונאים בנושא, ואליהם הצטרפו שר הכלכלה ניר ברקת ושר החוץ אלי כהן.

נתניהו: "המהלכים שלנו יחזירו את ישראל למצבן המשפטי של רוב הדמוקרטיות המובילות בעולם"

"שמעתי על השפעת הרפורמה המשפטית על החוסן הכלכלי שלנו. צריך להעמיד דברים על דיוקם, האמת היא בדיוק הפוכה", קבע נתניהו בפתח דבריו. "המהלכים שלנו לחיזוק הדמוקרטיה בישראל לא רק שלא יפגעו בכלכלה, הם יחזקו אותה. הם יחזירו את ישראל למצבן המשפטי של רוב הדמוקרטיות המובילות בעולם, למקום שבו הייתה בעצמה לפני חמישים שנה".

עוד הוא אמר כי "כבר היינו בסרט הזה. יריבנו הזהירו שאם לא נעשה ויתורים זה יוביל לצונאמי כלכלי נורא. בפועל ההפך הגמור קרה". נתניהו הוסיף: "אם יש מנוע צמיחה אחד בישראל, הוא הסרת עודף הרגולציה והמשפטיזציה... אנחנו מגבשים חבילה של רפורמות ענקיות שיובאו בצמוד לחוק ההסדרים, כאלה שיחזקו את התחרות ויקלו מאוד לעשות עסקים בישראל".

סמוטריץ': "ישראל היא המקום הנכון ביותר לשים את הכסף"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר במסיבת העיתונאים: "יש קלישאה שחוקה ששקר שחוזרים עליו שוב ושוב הופך לאמת, וביחס לכלכלה ולדמוקרטיה הישראלית - גם מיליארד שקרים לא יהפכו לאמת. נמשיך להוביל את כלכלת ישראל באחריות"

עוד הוא אמר: "אני אומר באחריות - נהיה אי של יציבות ואחריות, וישראל היא המקום הנכון ביותר לשים את הכסף, בתוך המים הסוערים שהכלכלה העולמית עכשיו מצויה בהם".

שר הכלכלה ניר ברקת: "אם יש בעולם העסקים מי שמעוניין לעסוק בפוליטיקה אני מציע שיעזוב את העסקים ויצטרף לפוליטיקה - תתמודדו לכנסת ואל תשתמשו בכלכלה שימוש פוליטי ציני".