החוק נגד ביט: המהפכה שמתכנן משרד האוצר באפליקציות התשלומים

במשרד האוצר מודאגים מהשליטה הבלעדית של ביט בשוק העברות הכספים ומתכננים מהפכה בתחום. בחוק ההסדרים הקרוב ייכנס חוק חדש שיוסיף תחרות משמעותית לשוק | כך זה יעבוד

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 25/01/23 08:36 ג בשבט התשפג

החוק נגד ביט: המהפכה שמתכנן משרד האוצר באפליקציות התשלומים
ביט, צילום: shutterstock

החוק נגד ביט: אפליקציית ביט, הפכה בשנים האחרונות לאחת האפליקציות הפופולריות בישראל, דרכה מעבירים מיליוני ישראלים כספים מהאחד לשני. אמנם יש עוד מספר אפליקציות שמאפשרות את העברת הכספים כמו פייבוקס, אבל יש מי שמודאג מהשליטה הכמעט בלעדית של ביט בשוק. במשרד האוצר ורשות התחרות מתכננים לעשות מהפכה שתיכנס כבר בחוק ההסדרים הקרוב, כך פורסם ב"תוכנית חיסכון" בערוץ 12.

 

חשש מהשליטה האבסולוטית של ביט

מה שמטריד את המשרד והרשות הוא, שדווקא בגלל השליטה האבסולוטית של האפליקציה, בכל פעם שיחליטו להקפיץ את העמלות ללקוחות, הדבר ישפיע על כמעט כל האזרחים ובמעגלים נרחבים. אז איך מתכננים במשרד האוצר להגביל את כוחה של ביט? בחוק ההסדרים הקרוב יוכנס חוק מיוחד שיגביל את כוחה.

משרד האוצר,

משרד האוצר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

העברת כספים בין האפליקציות

בחוק המוצע, יחוייבו כל אפליקציות התשלומים, לאפשר העברת כספים בין האחת לשניה, מה שיאפשר לאפליקציות נוספות להיכנס לשוק וגם יגרום לאנשים לעבור בין האפליקציות. כך מקווים במשרד להגביר את התחרות. למרות רצונו של משרד האוצר, צריך לסייג ולומר כי למשרד האוצר לא יהיה קל לעשות את המהלך, אך הם נחושים לפעול בעניין.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן