רמי לוי יודע מי אשם ביוקר המחיה: "אנחנו יקרים ב-30%"

רמי לוי טוען כי האחראית העיקרית ליוקר המחיה, היא המדינה שמשיטה רגולציה ומיסים שמונעים ייבוא תחרותי. על הרשת שלו הוא אומר: "כל מה שקשור למוצרי יסוד, אצלנו לא יעלו המחירים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/22 14:10 כז בכסלו התשפג

רמי לוי יודע מי אשם ביוקר המחיה: "אנחנו יקרים ב-30%"
רמי לוי, צילום: Miriam Alster / FLASH90

יוקר המחיה: בחודש האחרון המחירים בארץ משתוללים וכמעט כל השחקנים החזקים בשוק מעלים מחירים בזה אחר זה. אבל לא רק הם, גם מחירי הדלק והמים וגם מחירי החשמל והארנונה צפויים לעלות. בראיון ל-"אולפן ynet" טוען רמי לוי כי האשמה המרכזית בגל ההתייקרויות היא המדינה.

"זה הכל מהרגולציה והמיסים שהמדינה משיטה עלינו"

"יש מכסים ומיסים מסביב שלא צריכים להיות" אומר רמי לוי. "ברגע שיורידו הכל תהיה תחרות יותר מסיבית והייבוא יהיה חופשי. המחירים יירדו באחוזים רבים כי תהיה כלכלה חופשית. בסוף מדברים על זה שאנחנו יקרים יותר משאר מדינות ה-OECD ב-30%, וזה הכל מהרגולציה והמיסים שהמדינה משיטה עלינו" הוא אומר.

רמי לוי

רמי לוי, לא יעלה מחירים על מוצרי יסוד | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על הרשת שלו "רמי לוי שיווק השקמה" התחייב לוי כי לא יעלו מחירים, לפחות במוצרי היסוד: "כל מה שקשור למוצרי יסוד, אצלנו לא יעלו המחירים, אלא להפך, נעשה מבצעים מעמיקים ואפילו נוריד את המחירים" על שאר המוצרים לוי לא התחייב אך אמר: "אני יודע להתחייב שאני נותן את הסל הזול במדינה לאורך כל הדרך, ועל זה אני מתחייב" והוסיף "אנחנו לא נלחמים עם אף אחד, פשוט דואגים לתת לצרכן שלנו את הסל הזול ביותר. אצלנו לא העלו מחירים".

רמי לוי מתייחס להיכנעות של שופרסל

לאחר ששופרסל נכנעה לתנובה והודיעה כי תעלה מחירים, מתייחס רמי לוי למאבקים בין הרשתות לבין החברות הגדולות שמשווקות את המוצרים: "אנחנו עושים את זה כל השנה, ולא רק עכשיו. אם יש יצרן שרוצה לעלות מחיר, ואין לזה הצדקה בכלל, אנחנו לא מעלים את המחיר, ואם הוא רוצה לבטל מבצעים, גם לזה אנחנו לא מסכימים".

(רמי לוי באולפן כיפה, ארכיון)