השיטה שתפצה אתכם במאות שקלים כשהטכנאי שוב לא הגיע בזמן

נציגי השירות של חברת התקשורת לא עושים את העבודה? ביקשתם לבטל עסקה והחיוב ממשיך לרדת ואין עם מי לדבר? הטכנאי אף פעם לא מגיע בזמן והתייבשתם? בואו לגלות אילו כלים עומדים לרשותכם

חדשות כיפה מורן אברהם 07/12/22 16:15 יג בכסלו התשפג

השיטה שתפצה אתכם במאות שקלים כשהטכנאי שוב לא הגיע בזמן
צילום: shutterstock

הרבה פעמים אנחנו מרגישים חסרי אונים מול הרשויות ומול חברות מסחריות: כבלים, סלולאר, אינטרנט. בשנים האחרונות רבו המקרים בהם פונים שוב ושוב לנציגי השירות אך נתקלים בקיר אטום, ונאלצים, למען השקט הנפשי שלנו, לוותר ולהכריז "כפרה על הכסף". אבל, אם בכל זאת אתם רוצים לקבל מענה מחברות מסחריות במינימום עצבים ומאמץ, הנה הכלים שיעזרו לכם. 

פתיחת פניה במשרד התקשורת

באופן מפתיע למדי, השירות הזה עובד. משרד התקשורת מאפשר לאזרחים/יות לפתוח פניה ולהתלונן על חברות הכבלים, חברות אינטרנט ותקשורת (פלאפונים ותקשורת קוית), דואר (ובנק הדואר) ועוד. מה צריך לעשות? כתבו בגוגל משרד התקשורת, לחצו על פתח פניה, בחרו את נושא הפניה, ובנושא המשני סמנו למה אתם פונים ובאיזו חברה מדובר. צרפו כמה שיותר אסמכתאות על הפניה וציינו מספר נייד זמין לקבלת מענה. משרד התקשורת יפנה עבורכם ויעדכן אתכם לכל אורך התהליך, במקום לרדוף חודשים אחרי החברות, תחכו מספר ימים, מניסיון.

החוק שיציל אתכם 

על חוק הטכנאים כבר שמעתם? נעים להכיר: תיקון 42 לחוק הגנת הצרכן - הוראות סעיף 81א' (ג) לחוק. מכירים את זה שאתם מזמינים טכנאי והוא לא מגיע או מאחר? הזמנתם משלוח מהסופר וכבר עברו 4 שעות? קרה לכם יותר מדי פעמים? עכשיו אתם יכולים לדאוג לפיצוי הולם. בהנחה שקבעתם עם נותן שירות והוא איחר בשעתיים, תוכלו לקבל 300 שקלים פיצוי ללא הוכחת נזק, רק על זה שהוא איחר לכם. עברו 3 שעות והטכנאי עדיין לא הגיע? אתם זכאים ל-600 שקלים. הסעיף הזה תקף גם למשלוחים של חברות הסלולאר (סים וכו'). מה עליכם לעשות?

פנו לפניות הציבור של החברה או דרך משרד התקשורת בסעיף הקודם, הורידו נוסח מכתב מהמועצה לצרכנות ושלחו. שימו לב לאותיות הקטנות: הם אמורים לתת לכם גם אופציה לקריאה טלפונית אם זה רלוונטי וזכותכם לסרב, הם יכולים גם להציע לכם פיצוי נוסף. בהצלחה. 

מוֹרָן תְּסַדֵּר,עצמאית שאוהבת לעזור ללקוחות פרטיים ועסקיים עם סידורים, בירוקרטיות, ניירת וטופסולוגיה. 052-4244298 morenabraham@gmail.com