8 טיפים שיחסכו לכם הרבה כסף בביטוח

מרגישים שאתם משלמים הרבה כסף עבור הביטוחים השונים? יש סיכוי שזה נכון, השאלה מה אתם מקבלים בתמורה. אספנו עבורכם מספר טיפים חשובים שיקלו על ההתנהלות מול סוכני הביטוח, והכי חשוב, אין דבר כזה לא נעים

חדשות כיפה מוֹרָן תְּסַדֵּר 21/11/22 11:05 כז בחשון התשפג

8 טיפים שיחסכו לכם הרבה כסף בביטוח
צילום: shutterstock

1. כדאי להיות בקשר עם הסוכן שלכם בשוטף. אם אתם לפני בירור רפואי, רוצים החזר או מעוניינים בהרחבת הביטוח. רוב האנשים מתקשרים לסוכן רק כשמשהו כבר קרה ואז יש פחות מרחב תמרון.

2. בקשו מסמך גילוי נאות מהסוכן שלכם, במסמך כתוב ממי הוא מקבל יותר עמלות. אם הביטוח שלכם נמצא בחברת הביטוח שמשלמת לו הכי הרבה, תחזרו אליו ותשאלו מה היתרון של חברת הביטוח הזו על אחרות.

3. תקבעו עם הסוכן פגישה ותתכוננו לפגישה: תוציאו הר הביטוח (חינמי) ומסלקה פנסיונית (20 שקלים), עברו על המסמך הזה לפני שאתם יושבים איתו כדי להבין כמה אתם משלמים ולמי.  אולי יש לכם כפל ביטוחים? אולי יש לכם ביטוח שאתם לא צריכים?

4.תבקשו מהסוכן שיסביר לכם הכל גם לגבי הביטוחים והמוצרים הפנסיוניים. תבינו את המשמעויות של כל ביטוח, מה העלות שלו  והאם הכיסוי שלו הוא מה שאתם צריכים.

5. רב הסיכויים שהסוכן יציע לכם בפגישה מוצרים חדשים ו/שדרוגים, תבקשו לראות את התפתחות הפרמיה. הסבר: חברות הביטוח בדרך כלל נותנות הנחה משמעותית בעת ההצטרפות וההנחות הולכות ויורדות, התפתחות הפרמיה מראה לכם כמה תשלמו כל שנה. אגב, חשוב מאוד לשאול מה העלות המקורית שממנה יורדות ההנחות. תתפלאו כמה כסף "נאבד" שם. שימו כבר מעכשיו תזכורת לשנה הבאה לבקש עוד הנחה.

6. עצה חשובה מאוד: תבקשו לראות את הצהרת הבריאות שהיא תקינה ושאתם אכן מופיעים כגבר/ אישה ושלא טעו ברישום, זה יכול להיות קריטי ביום שתצטרכו וגם יש לזה משמעויות כספיות.

7. תבקשו את כל הפוליסות שלכם ותעברו עליהן. יש סיכוי שאתם יכולים להשיג החזר ולקבל כסף, להשיג בדיקות אבחנתיות בזמן קצר ו/החזר על רופא מומחה. הרבה אנשים מפחדים "להפעיל" ביטוח אבל זה יכול לחסוך לכם כסף. אני למשל קבלתי החזר של 4000 שקלים על טיפולי רפואה משלימה.

8. בבקשה "תיפטרו" מה-לא נעים ותשאלו הרבה שאלות, זה יכול לחסוך לכם הרבה כסף. רק בריאות.

מוֹרָן תְּסַדֵּר,עצמאית שאוהבת לעזור ללקוחות פרטיים ועסקיים עם סידורים, בירוקרטיות, ניירת וטופסולוגיה. 052-4244298 morenabraham@gmail.com  

*אין לראות בתוכן זה המלצה/ ייעוץ. יש להתייעץ עם סוכן הביטוח שלכם טרם ביצוע שינוי כלשהו.