בדקו: האם בנק הפועלים חייב גם לכם כסף

לאחר תביעה ייצוגית נקבע שבנק הפועלים ישלם לכל מי שהמיר כספים בסניף בנתב"ג בשבע השנים האחרונות. הסיבה: לא יידע את הלקוחות על שערי ההמרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/22 22:51 יב בכסלו התשפג

בדקו: האם בנק הפועלים חייב גם לכם כסף
בנק הפועלים, צילום: Yossi Aloni/Flash90

בנק הפועלים ישלם פיצויים לאלפי אנשים: לאחר תביעה ייצוגית כנגד בנק הפועלים, אישר בית המשפט המחוזי כי בנק הפועלים ישלם פיצויים לאלפי אנשים שהמירו כסף בסניף הבנק בנתב"ג. הרקע לתביעה הוא שבסניף הבנק בנמל התעופה, גבה הבנק עמלות גבוהות יותר על שערי חליפין מאשר ביתר סניפי הבנק הפרוסים ברחבי הארץ.

"הבנק הפר את חובות הבנקאות"

התובעים טענו כי הבנק הפר את חוק הבנקאות: "הבנק הפר את חובות הבנקאות וכללי הבנקאות באופן העולה כדי הטעיה, ומפר את חובת הגילוי היזום המוטלת על תאגיד בנקאי" נכתב בכתב התביעה, כשהתובעים מכוונים לכך שהבנק פירט את שער החליפין בפרק התשיעי לתעריפון ולא בפרק החמישי כפי שהיה צריך, בנוסף טענו כי הבנק היה חייב לקבל את אישור בנק ישראל למהלך. 

בבנק הפועלים דחו את הטענות כלפיהם וטענו כי קיבלו את כל האישורים מבנק ישראל. וכי באישור שהם מחזיקים ממנהלת תחום עמלות בשנת 2011 נכתב כי אין מניעה לפרסם את שיעורי העמלות בפרק התשיעי של התעריפון.

בנק הפועלים, עיכוב בהעברות

בנק הפועלים, עיכוב בהעברות צילום: Nati Shohat/FLASH90

השופטת אישרה את התביעה הייצוגית

לבסוף, אישרה השופטת איריס רבינוביץ' ברון את התביעה הייצוגית וקבעה: "אני סבורה כי דווקא שעה שמדובר בפעולה מסוג שמעצם טבעה נכללת בתעריפון, אין המדובר במצב דברים בו הבנק רשאי להחליט שבשל הנסיבות שבהן ניתן השירות הוא רשאי לסווג אותו 'שירות מיוחד' ולגבות עמלות שונות בגינו על דעת עצמו".
השופטת קבעה דיון להמשך התביעה בחודש מאי הבא ופסקה גם שבנק הפועלים ישלם את שכר הטרחה לעורכי הדין של התובעים. בנוסף קבעה השופטת כי כל אדם שהמיר כספים בסניף הבנק בנתב"ג בשבע השנים האחרונות יחשב שתובע אפשרי בתביעה הייצוגית.