לא הצלחתם להפקיד צ'ק? בנק הפועלים מסביר למה

בעקבות תקלה טכנית במערכות התפעול של בנק הפועלים פעולות בנקאיות רבות שהתבצעו בבנקטים ובמערכת ההפקדות בממסרונים לא התבצעו במועדן | מבנק הבפועלים נמסר: "התקלה בטיפול"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/22 18:51 ז בתמוז התשפב

לא הצלחתם להפקיד צ'ק? בנק הפועלים מסביר למה
בנק הפועלים, עיכוב בהעברות, צילום: Nati Shohat/FLASH90

תקלה טכנית במערכת תפעולית פנימית של בנק הפועלים שהתגלתה אתמול (ד') מעכבת פעולות בנקאיות. כתוצאה מכך כמות לא מבוטלת של פעולות שניסו לבצע לקוחות הבנק דרך המערכות האוטומטיות לא התבצעו במועדן. מדובר בעיקר בהפקדות שיקים ובפעולות שבוצעו בבנקטים ובמערכת ההפקדות במסרונים אותה מפעיל הבנק.

בנק הפועלים: "יתכנו שיבושים בהפקדת שיקים"

מבנק הפועלים נמסר כי בשל התקלה הטכנית ייתכנו שיבושים בהפקדת שיקים בבנקטים. עוד נמסר כי הבנק פועל על מנת לטפל ולהשלים את ביצוען של כל הפעולות בהקדם ולקוחות הבנק יכולים להמשיך ולפעול באופן מלא בסניפים, בעמדות לשירות עצמי, באתר ובמוקד הטלפוני.

כזכור, לפני מספר חודשים אירעה תקלה דומה, כאשר מרכז סליקה בנקאי - מס"ב, שמפעיל את התשתית הלאומית להעברות תשלומים במשק הישראלי הודיע הבוקר יחד עם בנק הפועלים על טעות קריטית שהביאה לעיכוב בכל ההעברות שבוצעו מתוך הבנק ללקוחות כל הבנקים האחרון. 

לפי ההודעה המשותפת למס"ב ובנק הפועלים, "לא הועבר במהלך הלילה קובץ הזיכויים של ההעברות הבנקאיות שבוצעו מבנק הפועלים לחשבונות של בנקים אחרים". במרכז הסליקה ובבנק בוחנים כעת את הסיבה לתקרית, כאשר לפי כל הממצאים שהתגלו עד כה, נראה כי הדבר נגרם בשל טעות אנוש של אחד הפקידים.