חוזרים הביתה מהעבודה? שימו לב, הלילה מחיר הדלק מזנק

הלילה בחצות מחירי הדלק יקפצו למחיר של 6.85 שקלים לליטר בנזין. למרות הארכת הצו של שר האוצר, ההנחה בחודש דצמבר תהיה נמוכה ביחד להנחה שניתנה עד כה

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/11/22 15:10 ו בכסלו התשפג

חוזרים הביתה מהעבודה? שימו לב, הלילה מחיר הדלק מזנק
תחנת דלק, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הצו המוריד את מחירי הדלק ממשיך לעוד חודש אחד: שר האוצר, אביגדור ליברמן, חתם היום (ד') על צו המפחית את שיעור מס הבלו ומס הקניה על בנזין באופן שמביא להוזלת מחירו של ליטר בנזין בתחנת הדלק ב-33 אגורות, זאת לכמה שעות בלבד לפני שאמור היה לפוג תוקפו של הצו הקודם. אך מחיר הדלק עדיין יקפוץ מאחר וההנחה תהיה פחותה מההנחה שניתנה עד כה.

הצו ממשיך אבל ההנחה פחותה

מאז חודש אפריל נהוגה הפחתה במס הבלו ומס הקניה על סולר ובנזין, שמטרתה למתן את התייקרות הדלקים. מאז שנחתם לראשונה, תוקן הצו המורה על ההפחתה בשיעור המס על הבנזין מספר פעמים, כך שבמהלך חודש נובמבר 2022 הייתה נהוגה הפחתה שהביאה להוזלת הבנזין בסכום של שקל לליטר, עתה תהיה ההנחה רק 33 שקלים לליטר מה שבכל זאת יגרום לייקור בתדלוק. 

המחיר יורד

המחיר עולה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הממשלה הבאה תצטרך לקבל הכרעות

מחיר הדלק יעמוד הלילה על 6.85 שקל לליטר, אמנם עדיין רחוק מהשיא אליו הגענו לפני מספר חודשים אך עדיין מדובר בקפיצה משמעותית במחיר. לאחר ששר האוצר היוצא ליברמן, האריך כאמור בחודש את הצו, גורל מחירי הדלקים יגולגל כעט לשר האוצר הבא שכנראה יהיה בצלאל סמוטריץ' ובכלל הממשלה הבאה תצטרך להתמודד עם מחיר הדלק שצפוי לקפוץ עוד.