"חשד להונאה": הקרן לחיילים משוחררים עצרה העברת חלק מהכספים

בשל חשד להונאה, האגף והקרן לחיילים משוחררים במשרד הביטחון עצרה באופן זמני את אפשרות מימוש הפיקדון, לטובת הכשרות מקצועיות. באגף יקיימו הסדרה יסודית

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/11/22 11:19 כח בחשון התשפג

"חשד להונאה": הקרן לחיילים משוחררים עצרה העברת חלק מהכספים
צילום: Flash90

עצירה זמנית של כספי הפיקדון באגף והקרן לחיילים משוחררים: בשבועות האחרונים התעורר חשד להונאה במשיכת הפיקדון לטובת מימון הכשרות מקצועיות לאחר

הדואר הגיעו בקשות רבות של חיילים משוחררים לממש את כספי הפיקדון האישי לטובת ביצוע הכשרות מקצועיות במגוון מוסדות מוכרים לפיקדון, שבהם כלל לא למדו.

"ההונאה בוצעה בתמורה לקבלת עמלות מהחיילים"

מבדיקה שביצע האגף והקרן לחיילים משוחררים עלה כי לבנק הדואר הוגשו שוברי תשלום ובהם פרטים כוזבים שאיפשרו העברת הכסף לחשבונות הבנק של אותם חיילים משוחררים על אף שלא למדו במוסדות לימוד להכשרה מקצועית. הערכה היא כי ההונאה בוצעה בתמורה לקבלת עמלות מהחיילים המשוחררים. במהלך השבועות הקרובים יקיימו באגף ובבנק הדואר הסדרה יסודית של כל הכרוך במשיכת הפיקדון לטובת ההכשרות המקצועיות.

באגף ובבנק הדואר בודקים

הממצאים הועברו להמשך בדיקה יסודית, ועד לבירור הנושא הופסקה האפשרות להשתמש בכספי הפיקדון לטובת הכשרות מקצועיות בלבד. ניתן יהיה להמשיך למושכו לטובת לימודים, הקמת עסק, נישואין, שיעורי נהיגה, רכישת בית/דירה או קרקע לבניית בית. "אנו קוראים לכלל המשוחררים לא לשתף פעולה עם גורמים הפועלים בניגוד לחוק".