אם הממשלה לא תתערב מחיר הדלק יקפוץ בשבוע הבא

אחת הדרכים בה הממשלה היוצאת התמודדה עם משבר האנרגיה ועליית מחירי הדלקים בעולם, הייתה צו של שר האוצר שהוריד את מחירי הדלק. אם הממשלה הנכנסת לא תטפל בזה בימיה הראשונים, המחיר צפוי לקפוץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/11/22 10:33 כח בחשון התשפג

אם הממשלה לא תתערב מחיר הדלק יקפוץ בשבוע הבא
מחירי הדלק ממשיכים לעלות, צילום: Jamal Awad/Flash90

עוד עליית מחירים, הפעם זה הדלק: לפני ארבעה חודשים מחיר הדלק ירד בשקל וחצי לאחר חצי שנה של עליה רצופה. הירידה המשמעותית מגיעה לאחר שמשרד האוצר פרסם צו המרחיב את הפחתת מס הבלו על הדלק לשקל לליטר. מחירי הדלקים בעולם מעמירים באופן קבוע בשנה האחרונה בעקבות המלחמה באוקראינה ומשבר האנרגיה העולמי.

מחיר הדלק עלול לזנק שוב מעל 7 שקלים

בשבוע הבא תפוג הפחתת מס הבלו על הדלק בשיעור של שקל. ההחלטה האם להאריך את הצו תעבור לשר האוצר החדש, שכרגע על פי המסתמן בהסכמים הקואליציונים, יהיה בצלאל סמוטריץ' וכרגע מסתמן שהצו לא יוארך. המשמעות מחיר הדלק עלול לזנק שוב מעל 7 שקלים לליטר בנזין 95 אוקטן, בכל מקרה לשר האוצר החדש צפויה עבודה רבה כבר בימיו הראשונים בתפקיד.

לא רק הדלק מתייקר

לא רק בדלק, חברת דיפלומט הודיעה אמש (ב') כי היא שוב מעלה מחירים של מוצריה, הפעם הנפגעות הן המסעדות והשוק המוסדי. בענקית המזון הודיעו כי העלאת המחירים תחל בעוד כעשרה ימים ב-1 בדצמבר וכי המוצרים שיתייקרו הם הקטשופ והמיונז המוסדיים.

בין הנפגעים יהיו מסעדות, מוסדות חינוך, מלונות וכל מי שרוכש את המוצרים בסיטונות. עליית המחירים עצמה לא תהיה בשיעור נמוך כלל והקטשופ יעלה ב-21 אחוזים בעוד המיונז יעלה ב-18 אחוזים. מיכל של 13 ק"ג קטשופ היינץ שעולה כיום למסעדנים 135 שקל, יתייקר ב-28 שקל ויעלה 163 שקלים, מיכל של מיונז היינץ במשקל 4.8 ק"ג עולה כיום 86 שקל יתייקר ב-16 שקלים למיכל, ומחירו החדש יעמוד על 100 שקלים