המסעדנים מזהירים: זאת הסיבה לגל ההתייקרויות בימים הקרובים

ועד הרופאים הווטרינרים הכריז על שביתה על רקע טענותיהם בנוגע לתנאי העסקתם. השביתה תשפיע ישירות על הסחורות שישארו תקועות במכס ולא יגיעו למסעדות מה שישפיע על המחירים

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/11/22 21:11 כג בחשון התשפג

המסעדנים מזהירים: זאת הסיבה לגל ההתייקרויות בימים הקרובים
מסעדה, צילום: shutterstock

השפעת שביתת הוטרינרים על הכיס: בימים האחרונים הודיעו בוועד הרופאים הווטרינרים על שביתה כללית למרות שהדבר לא תואם כלל עם ההסתדרות. המסעדנים ובעיקר אלה שתלויים ברופאים הווטרינרים טוענים כי הדבר עלול להוביל לעליה במחירים כבר בימים הקרובים וכי הנזק יגולגל לצרכנים.

מיליוני שקלים של סחורה יילכו לפח

הסיבה האפשרית לעליית המחירים היא כי סחורה רבה בתחומי ההסעדה ובעיקר בשר ודגים, תקועים כבר מספר ימים במכס בלי טיפול וטרינרי שאמור לאשר את כניסת הסחורה לישראל. אם הדברים יימשכו כך, המסעדנים עלולים לזרוק כמויות גדולות של סחורה בעלול של מיליוני שקלים. חלק מהמסעדנים טוענים כי לא תהיה ברירה והעלות תגולגל לצרכנים.

השביתה, בניגוד לעמדת ההסתדרות

בתוך כך יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הודיע היום (ה') על השעייתו לאלתר של יו"ר ועד הרופאים הווטרינרים בשירות המדינה ד"ר מיכאל אטינגר. זאת, בעקבות החלטתו של אטינגר לקדם שביתה של הרופאים הווטרינרים ללא אישור רשמי של מוסדות ההסתדרות. בר-דוד אישר בכך את בקשתו של יו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי להשעות את אטינגר מתפקידו על להחלטה של ועדת המשמעת של האגף לאיגוד מקצועי בעניינו.
 
הרופאים הווטרינרים הממשלתיים מספקים שירות למדינה ולציבור, והם מיוצגים ומטופלים על ידי הסתדרות עובדי המדינה. בשנים האחרונות התגלעו מחלוקות בין הנהלת משרד הבריאות לבין העובדים בנוגע לתנאי העסקתם. למרות מו"מ בעניין, לא נרשמה פריצת דרך וההסתדרות נאלצה להכריז ביוני שעבר על סכסוך עבודה.