החלב של רפתני הגולן עמד להיזרק, חברה אחת החליטה לרכוש הכל

לאחר שמחלבת הגולן הודיעה כי היא מפסיקה את ייצור החלב עקב קשיים כלכליים, הודיעה חברת תנובה כי תרכוש את כל החלב. כך הגיעה המשבר לסיומו: "עלה מתוך אחריות לאומית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/11/22 12:55 כו בחשון התשפג

החלב של רפתני הגולן עמד להיזרק, חברה אחת החליטה לרכוש הכל
חלב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פתרון למשבר החלב: לאחר הודעת רשת מחלבות הגולן בשבוע שעבר כי היא מפסיקה את ייצור החלב והבגבינות במחלבה, עלה חשש בקרב הרפתנים לגבי גורל החלב שלהם, וגם חשש לגבי חוסרים שעתידים להיות בשוק עקב עצירת ייצור החלב במחלבה. היום (א') הודיעה תנובה למועצת החלב כי היא תקלוט את החלב של הרפתנים בגולן.

הודעתה של תנובה התקבלה לאחר שאף אחת מהמחלבות האחרות לא נעתרה לבקשה. הנהלת תנובה הודיעה למועצת החלב כי בנסיבות האלו מתוך אחריות הן לרפתני הגולן, הן ללקוחותיה הקמעונאים והן לצרכנים תנובה היא תתגייס באופן מיידי ותקלוט את החלב מיצרני החלב בגולן.

"לתת מענה לביקוש הצרכנים וכדי שלא יווצר חוסר"

מנכ"ל מועצת החלב אמר לאחר מציאת הפתרון: "אני מודה למחלבת תנובה שפעלה מתוך אחריות לאומית ודאגה לפרנסתם של יצרני החלב בגולן והצרכנים ותקלוט את החלב מהם. בנוסף , הודיע תנובה כי תעשה את כל אשר ביכולתה להרחיב את הייצור של החלב לשתייה המפוקח וזאת כדי לתת מענה לביקוש הצרכנים וכדי שלא יווצר חוסר".

מחלבה, אילוסטרציה

מחלבה, אילוסטרציה צילום: Anat Hermoni/Flash90

כזכור, בשבוע שעבר הודיעה מחלבת הגולן כי היא מפסיקה מיידית את ייצור מוצריה ואת רכישת החלב מהרפתנים באיזור הגולן. לאחר ההודעה נוצרו חששות בקרב הרפתנים שלא ידעו מה יעלה בגורל החלב שלהם. מועצת החלב האחראית על וויסות החלב בארץ, יצאה בקריאה לתנובה ושאר המחלבות לרכוש את החלב והיום כאמור הודיעה תנובה כי היא תרכוש את החלב.

המחלבה החמישית בגודלה

מחלבת רמת הגולן היא המחלבה החמישית בגודלה בישראל ומייצרת מוצרי חלב ביניהם גם מוצרים מפוקחים  כחלב לשתייה במסגרת המותג הפרטי של שופרסל, מחלבות גד וכן, מוצרים הנושאים את שם המחלבה. מנכ"ל התאגדות יצרני החלב אמר: "המצב שאליה נקלעה מחלבת רמת הגולן כואב לכולנו, מתוך הכרה בחשיבות המחלבה ככוח יצרני ומקור תעסוקה בפריפריה".