עוד מכה לכיס: תנובה מעלה מחירים על חלק גדול ממוצריה

ענקית המזון והמחלבה הגדולה בארץ הודיעה כי היא תעלה את המחירים של ממאות ממוצריה בשל "התייקרות החלב הגולמי" | בין המוצרים שמחירם צפוי להתייקר: גבינות מלוחות, גבינות צהובות, מעדנים ותחליפי חלב

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/11/22 10:44 כ בחשון התשפג

עוד מכה לכיס: תנובה מעלה מחירים על חלק גדול ממוצריה
תנובה, צילום: Yossi Zeliger/FLASH90

יוקר המחייה עדיין כאן: תנובה, ענקית המזון והמחלבה הגדולה בארץ הודיעה היום (ב') כי היא תעלה את מחירים של מאות מוצרים, כמעט כל מוצרי החברה שאינם מפוקחים. החברה הסבירה כי הסיבה לעליית המחירים היא התייקרות החלב הגולמי, שעלה בכחצי שקל לליטר מאז 2019. שיעור ההתייקרות הממוצע מוערך בכ-4.7%. עדכון המחירים ייכנס לתוקף מהשבוע הבא, החל מ-22/11/2022.

בין המוצרים שמחירם צפו להתקייר: כל הגבינות המלוחות כמו פיראוס, גבינות צהובות במדף בין היתר עמק, גלבוע וגוש חלב, חמאה, גבינות מיוחדות כמו פרומעז, מעדני חלב כגון קרלו, באדי ויולו, משקאות חלב וחלק מהיוגורטים תחת המותגים תנובה ויופלה. בין מוצרי תחליפי החלב שמחירם לקמעונאים ובשוק המוסדי יתעדכן: חלק ממשקאות הסויה, משקאות שיבולת שועל, מוצרי טופו, תחליפי גבינות, תחליפי יוגורטים ומעדנים.

צילום: Miriam Alster/Flash90

"כל המחירים לצרכן נקבעים על ידי הקמעונאים על פי שיקול דעתם, וללא התערבות תנובה״, טוענים במחלבה. בתגובה לעליית מחירי המוצרים של תנובה, חברת שופרסל טוענת שלא תסכים לעליית המחירים ולא תאשר לתנובה את המחירון החדש.

תיכנע לצרכנים? יוניליוור ממשיכה בחרם על הרשתות ומתחילה לאבד רווחים

כזכור, על רקע סירובן של חלק מרשתות השיווק לעדכן את מחירי המוצרים כפי שדרשה חברת יוניליוור, החברה מחרימה את הסופרים ונרשם מחסור בחלק מהמוצרים על המדפים. חברות מסויימות מחריפות את המחאה ואף כתבו שלטים נגד יוניליוור על המדפים הריקים.

"לקוחות יקרים, בשל אי הסכמת שופרסל לעליית מחירים, ייתכן מחסור במוצרי הספק יוניליוור", כך נכתב בשלטים שנפרסו ברחבי הסניפים של הרשת שגם פירטה במקרים מסויימים אילו מוצרים הם של יוניליוור. ביינות ביתן גם הציבו שילוט ללקוחותיהם: "לקוחות יקרים, בשל המאבק של יינות ביתן ביוקר המחיה. נסו את המוצרים התחליפיים ותופתעו לטובה".

יוניליוור מחרימה ומפסידה

אחרי כל זה, נראה כי יוניליוור שלא נכנעת, מתחילה לאבד רווחים. ב'כאן' פרסמו כי נתחים משמעותיים ממכירות מותגי החברה נכתחו באחוזים רבים. כך למשל עם קליק שבחודש ספטמבר עמדו מחירותיו על 3.3 מיליון שקלים, באוקטובר כבר רואים ירידה במכירות שעומדות על 2.4 אחוזים.

גם כריות, דגני הבוקר הפופולריים חלה ירידה מ-2.3 מיליון שקלים ל-2 מיליון. בגזרת קורנפלקס תלמה חלה ירידה מ-2.6 מיליון שקלים ל-1.9 מיליון ואם לסכם את שווי כל המכירות, בחודש ספטמבר עמדו המכירות הכלליות על 9 מיליון שקלים שירד בחודש אוקטובר ל-7 מיליון שקלים