אחרי יותר מיובל ותואר מהמלכה אליזבת': יושב ראש אסם פורש מתפקידו

דן פרופר, יושב ראש אסם, הודיע על החלטתו לפרוש מתפקידו אחרי 56 שנים בחברה | "זו החלטה לא פשוטה עבורי ואני יכול לומר בבטחה כי אני יכול לצאת מאסם אבל את אסם לעולם לא ניתן יהיה להוציא מתוכי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/10/22 12:38 ה בחשון התשפג

אחרי יותר מיובל ותואר מהמלכה אליזבת': יושב ראש אסם פורש מתפקידו
מפעל אסם בשוהם, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

היו"ר המיתולוגי נפרד. דן פרופר הודיע על החלטתו לפרוש מתפקידו כיו"ר חברת אסם בסוף שנה זו ובתום 56 שנים בחברה. פרופר, בן 81, הצטרף לחברה בשנת 1966 בתום לימודי הנדסה בטכניון וכעבור כשנתיים מונה לנהל את מפעלה הראשון של החברה בבני ברק. מאז, במשך למעלה מחמישה עשורים, כיהן במספר תפקידי מפתח בחברה מתוכם 25 שנים כמנכ"ל. ב-17 השנים האחרונות כיהן כיו"ר החברה.

קיבל תואר MBE מהמלכה אליזבת' השנייה על תרומתו לחיזוק יחסי הכלכלה ישראל-בריטניה

אביו של דן, אויגן פרופר ז"ל, היה אחד ממקימי החברה. ב-1992 הוביל פרופר את הנפקת החברה בבורסה בתל אביב והיה זה שיזם ויצר את הקשר עם ענקית המזון העולמית נסטלה, ובהמשך אף ניהל את המגעים שהובילו למיזוג אסם לתוך נסטלה בשנת 2016.

דן פרופר

דן פרופר. פורש | צילום: יחצ

במשך השנים עסק פרופר בפעילות ציבורית, ובין השאר כיהן כנשיא התאחדות התעשיינים, יו"ר המועצה המייעצת של בנק ישראל ויו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים. בשנת 1990 נבחר פרופר לקבל את פרס התעשייה וב-1999 הוענק לו תואר ד"ר של כבוד מטעם הטכניון בזכות תרומתו לכלכלה ולתעשייה הישראלית. בשנת 2006 קיבל מההסתדרות פרס מפעל חיים ובשנת 2003 קיבל תואר MBE מהמלכה אליזבת' השנייה על תרומתו לחיזוק יחסי הכלכלה ישראל-בריטניה. פרופר נבחר לחבר הנאמנים של הטכניון, אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת בן גוריון שבנגב וכן מכהן כחבר במועצות מנהלים שונות.

"החלטה לא פשוטה עבורי"

דן פרופר מסר: "במלאת 80 שנה לאסם, ובתום 56 שנים בהן היתה לי הזכות למלא שורה של תפקידי מפתח בחברה, אני מסיים את תפקידי כיו"ר החברה. היתה זו החלטה לא פשוטה עבורי ואני יכול לומר בבטחה, כי אני יכול לצאת מאסם, אבל את אסם לעולם לא ניתן יהיה להוציא מתוכי".

הוא הוסיף: "את כל חיי הבוגרים עיצבה עבודתי בחברה וכן עיצבו האנשים עמם נפלה בחלקי הזכות לעבוד – עובדים ומנהלים כאחד. אני קשור לחברה בנימי ליבי וגאה על המהלכים החשובים שהובילו ליצירת אימפריית מזון ישראלית מפוארת".