רב חדש לקונצרן אסם: הרבנות הראשית אישרה את מינוי מחליפו של הרב חרל"פ

מועצת הרבנות הראשית לישראל אישרה את מינוי של הרב רפאל מנת כרב הקונצרן של אסם לאחר תהליך שקיימה עם חברת אסם נסטלה שלאחריו הוחלט כי אסם נסטלה עומדת בכל הקריטריונים הנדרשים למינוי רב קונצרן

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/09/22 13:19 כג באלול התשפב

רב חדש לקונצרן אסם: הרבנות הראשית אישרה את מינוי מחליפו של הרב חרל"פ
צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

אחרי תהליך שקיימה הרבנות הראשית לישראל נמצא כי חברת אסם נסטלה וכן הרב רפאל מנת רבה של החברה עומדים בכל הקריטריונים הנדרשים למינוי רב קונצרן, וועדת הכשרות ומועצת הרבנות הראשית לישראל אישרה את הרב מנת כרב קונצרן אסם נסטלה. הודעת המינוי מעידה על הבעת אמון מלאה של הרבנות הראשית לישראל בחברת אסם נסטלה וברב רפאל מנת.

לתפקיד רב קונצרן אסם ישנו חשיבות רבה  - פיקוח כשרותי על ייבוא חומרי גלם ותוצרת חקלאית שמקורה בחו"ל, פיקוח על מפעלי החברה בארץ ובעולם

בעקבות המינוי אמר מנכ"ל אסם נסטלה אבי בן אסאייג :"אנו מאד מתרגשים, זוהי בשורה גדולה לקונצרן אסם שהרבנות הראשית לישראל הביעה אמון וסמכה ידיה על מינויו של הרב רפאל מנת שנבחר ע"י הקונצרן. שיתוף הפעולה בין אסם לרבנות בצורה זו יעצים ויחזק את נהלי הכשרות של החברה. רב הקונצרן הרב רפאל מנת יטפל וידאג לתיאום בין הרבנות הראשית לבין כל גופי הכשרות הנותנים כשרות לכל מפעלי אסם בארץ ובעולם".

הרב רפאל מנת

הרב רפאל מנת צילום: יח"צ

הרב רפאל מנת מונה לרב קונצרן אסם לפני כ-3 שנים במקומו של הרב חרל"פ שהגיע לגיל פרישה. הרב מנת ניהל את מחלקת הכשרות ביישוב 'זיכרון יעקב' במשך כ-20 שנה ואחראי מערכת הכשרות בחיפה יחד עם רבה של זכרון יעקב הרב מרדכי אברומסקי שליט"א. כמו כן בעשור האחרון עמד הרב רפאל מנת בראשות המועצה הדתית בנימינה-גבעת עדה.

קבוצת אסם, מהווה מופת לשמירה על כשרות על-פי כל דיני ההלכה

לתפקיד רב קונצרן אסם ישנו חשיבות רבה בהיבטים רבים, כמו מתן פיקוח כשרותי על ייבוא חומרי גלם ותוצרת חקלאית שמקורה בחו"ל, פיקוח על מפעלי החברה בארץ ובעולם, ייעוץ, הכוונה וחיזוק הקשר עם הרבנים המקומיים נותני הכשרות והבד"צים השונים בכל אתרי הייצור של 'אסם'.

קבוצת אסם, מהווה מופת לשמירה על כשרות על-פי כל דיני ההלכה. מערך הכשרות של קונצרן המזון המוביל בישראל, מפקח על תהליך הייצור של אלפי מוצרים שונים, במפעלים השונים בארץ וברחבי העולם, ואחראי לתפקוד כשרותי תקין לכל אורך התהליך. מערך זה, הפועל במקצועיות ובדקדקנות, מבטיח כי כל יהודי שומר כשרות, בכל מקום בעולם, יוכל ליהנות ממוצרי אסם-נסטלה ללא כל חשש.