ההכנסות ממיסים באוגוסט נמוכות אבל באוצר מרוצים

בחודש אוגוסט נרשם גירעון של מיליארד שקלים אחרי שלושה חודשים של עודף תקציבי חודשי; עם זאת הכנסות המדינה מתחילת השנה ממשיכות לגדול | קרן העושר ממשיכה לגדול

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/09/22 16:04 יב באלול התשפב

ההכנסות ממיסים באוגוסט נמוכות אבל באוצר מרוצים
צילום: shutterstock

אחרי שלושה חודשים של עודף תקציבי חודשי, בחודש אוגוסט נרשם גירעון של מיליארד שקלים. עם זאת מתחילת השנה נמדד עודף של 33.4 מיליארד שקל בקופת המדינה. כך פרסם היום (ה') אגף החשב הכללי במשרד האוצר.

גידול משמעותי בהכנסות המדינה 

הכנסות המדינה מתחילת השנה הסתכמו ב-315 מיליארד שקלים לעומת 265 מיליארד שקלים בשנה שעברה, נתון המשקף גידול של 19.1 אחוזים בהכנסות, בעוד ההוצאות ירדו ב-9.1 אחוזים לאחר שהממשלה הפסיקה את הסיוע בקורונה

שר האוצר אביגדור ליברמן

שר האוצר אביגדור ליברמן צילום: ללא

עם זאת, דווקא בחודש אוגוסט על רקע ההאטה במשק, שיעור הגידול בהכנסות נבלם מעט ביחס לחודשים הקודמים. נזכיר כי בתקופה המקבילה אשתקד, עוד בתוך תקופת הקורונה ותוכנית הסיוע הממשלתית, עמד הגירעון התקציבי על-45 מיליארד שקלים ולפני שנתיים 88 מיליארד שקלים.

גדילה בקרן העושר

עוד נתון מעניין שפורסם היום (ה') נוגע לקרן העושר: בחודש אוגוסט הועבר לקרן סכום של 700 מיליון שקלים בגין היטל על רווחי יתר ממשאבי טבע. סכום זה מתווסף לסכום של יותר ממיליארד שקלים שהועבר לקרן בחודש יוני. סכומים נוספים בגין רווחי יתר משנים קודמות ובשנה הנוכחית צפויים להיות מועברים בהמשך. נזכיר כי הקרן שהחלה לפעול ב-1 ביוני 2022 היא קרן עושר שמטרתה לנהל את הכנסות המדינה מהיטל על רווחים שמופקים ממשאבי הטבע בהם גז טבעי, נפט ואשלגן.