חסר לכם טופס 4? יש לנו בשורות רעות בשבילכם

סכסוך העבודה בין הסתדרות ההנדסאים למשרד האוצר וראשי השלטון המקומי, הוביל להכרזה על עיצומים הכוללים אי אכיפה בשטח, לא יינתנו תעודות גמר, טפסי 4 והיתרי בנייה, והעבודה תהיה משרדית בלבד

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/22 10:08 כז בסיון התשפב

חסר לכם טופס 4? יש לנו בשורות רעות בשבילכם
עיצומים חדשים באתרי הבנייה, אילוסטרציה, צילום: Yossi Zeliger/Flash90

סכסוך עבודה דרמטי בתחום הבנייה מאיים להקשות עוד יותר על שוק הנדל"ן בישראל: החל מהיום (א') מפקחי הבנייה בכל רחבי הארץ הודיעו על החרפת צעדיהם מול משרד האוצר וראשי השלטון המקומי ועל פתיחה בעיצומים עד להודעה חדשה.

ב-21 במרץ האחרון הוכרז סכסוך עבודה בשל הדרישה ממפקחי הוועדות לתכנון ובניה לעבור מבחני הסמכה ולחדש את הסמכתם כמפקחים בכירים מדי שנתיים. הסתדרות ההנדסאים שמייצגת את פקחי הבנייה הבהירה כי אין לשתף פעולה עם אותה הנחיה, דבר שהוביל לאיומים על מפקחים בדבר אפשרות סיום העסקתם.

המכתב שנשלח למשרד האוצר וראשי השלטון המקומי

המכתב שנשלח למשרד האוצר וראשי השלטון המקומי צילום: הסתדרות ההנדסאים

היום הודיעה הסתדרות ההנדסאים לראשי השלטון המקומי ולמשרד האוצר כי, "בשל התנהלותכם וסירובכם להיכנס עמנו למשא ומתן בנושא, הרינו מודיעים בזאת כי החל מהיום לא תהיה אכיפה בשטח, לא יינתנו תעודות גמר, טפסי 4 והיתרי בנייה, והעבודה תהיה משרדית בלבד, וזאת עד להודעה חדשה בנושא, בתקווה שתשכילו לשבת עמנו בהקדם על מנת לפתור הסוגיה".

"למען הסר ספק, יובהר כי הנחייתנו הקודמת בדבר אי ביצוע מבחני הסמכה עומדת בעינה, לרבות אי ביצוע קורסים שונים, וזאת עד להודעה חדשה", אמרו בהסתדרות והעבירו את ההנחיות לכלל מפקחי הבנייה.