ישראל מבהירה ללבנון: ערוכים להגן על אסדת הגז "כריש"

שרי הביטחון, החוץ והאנרגיה, פרסמו הודעה בשלוש שפות בה פנו לשכנה מצפון, בה התייחסו לעגינת אסדת הגז החדשה, הדגישו כי אין כוונה לשאוב גז משטח המחלוקת וקראו להם לשוב למשא ומתן: "אינטרס ראשון במעלה של לבנון"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/06/22 16:53 ט בסיון התשפב

ישראל מבהירה ללבנון: ערוכים להגן על אסדת הגז "כריש"
אסדת 'לוויתן', ארכיון, צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

חמישה שבועות אחרי שיצאה מחופי סינגפור, אסדת הגז הטבעי "כריש" הגיעה השבוע למיקומה המיועד במים הכלכליים של ישראל, כ-80 ק"מ מערבית לחופי המדינה. היום (ד') מתפרסמת קריאה משותפת לשר הביטחון בני גנץ, שר החוץ יאיר לפיד ושרת האנרגיה קארין אלהרר בנוגע לאסדה שסמוכה למים הטריטוריאליים של שכנתנו מצפון, לבנון. 

"אסדת 'כריש' היא נכס אסטרטגי של מדינת ישראל שנועד למצות את משאבי האנרגיה והגז הטבעי באזור הכלכלי של מדינת ישראל, ולקדם את הכלכלה הירוקה של ישראל", כתבו השרים בהודעה שפורסמה בשלוש שפות, עברית, אנגלית וערבית. 

"עם עגינתה, האסדה ממוקמת בשטח ישראלי, קילומטרים דרומית לאזור שעליו מתנהל משא ומתן בין מדינת ישראל לבין מדינת לבנון, בתיווך ארצות הברית", הוסיפו לפיד, אלהרר וגנץ והבהירו: "האסדה לא תשאב גז משטח המחלוקת. מדינת ישראל רואה חשיבות עליונה בשמירה על נכסיה האסטרטגים, וערוכה להגן עליהם ועל ביטחון התשתיות שלה. כל זאת בהתאם לזכויותיה". 

"לצד זאת, אנחנו קוראים למדינת לבנון, להאיץ את המשא ומתן בנושא הגבול הימי. איתור מקורות אנרגיה המבוססים על גז, יכול לסייע רבות לכלכלת לבנון ולאזרחיה, וזהו אינטרס ראשון במעלה של מדינת לבנון לקדם את השיח בנושא ואנו מקווים שכך יקרה", סיכמו השרים.