חשד: יו"ר של חברה ישראלית גדולה ניסה להבריח ליוון מזוודה עם מיליונים במזומן

יו"ר קבוצת "נטו" דוד עזרא, נתפס במהלך חג שבועות בנתב"ג כשבמזוודתו יותר מ-475 אלף אירו במזומן. לטענת מי שעומד בראש חברת שיווק המזון החמישית בגודלה בישראל, מדובר בתשלום שרצה להעביר לקבלנים ששיפצו את בית הנופש בקורפו

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 06/06/22 16:57 ז בסיון התשפב

חשד: יו"ר של חברה ישראלית גדולה ניסה להבריח ליוון מזוודה עם מיליונים במזומן
ניסה להבריח מזוודת מזומנים, צילום: pixabay

דוד עזרא, יושב ראש קבוצת אחזקות נטו, נתפס במהלך חג השבועות בנמל התעופה בן גוריון בדרכו ליוון כשברשותו מזוודה ובה יותר מ-475,000 אירו במזומן. היום (ב') הובא עזרא בפני בית משפט השלום בירושלים בחשד להברחת כספים ושוחרר בתנאים מגבילים. 

על פי הבקשה למעצר ושחרור בערובה, במהלך בדיקה של אנשי הביטחון של רשות שדות התעופה בחג השבועות, נתפס עזרא, יו"ר דירקטוריון החברה החמישית בגודלה בישראל לשיווק מזון, בעת יציאתו מישראל ליוון כאשר במזוודה אשר נשלחה לבטן המטוס הוסלקו שטרות בשווי מיליוני שקלים.

עזרא טען בחקירתו כי ידע שיש חובת הצהרה על הוצאת כספים מהארץ אך לא היה לו ברור היכן צריך להצהיר זאת. לדבריו, הכספים נועדו לתשלום לקבלנים שעבדו בשיפוץ בית נופש שרכש בקורפו. בנוסף הבהיר יו"ר נטו כי הוא אסף את הכספים במהלך השנים ונמשכו במזומן מחשבונותיו הפרטיים אך לא ידע לציין מי החלפנים שסייעו לו ולא הציג אף אסמכתאות לפעולות אלה. 

החשוד נחקר במשרדי היחידה החוקרת הבוקר ומסר את גרסתו. השופט עמיר שקד שחרר את עזרא בתנאים מגבילים ביניהם ערבות עצמית על סך חצי מיליון שקלים, ערבות צד ג' על סך 100,000 שקל וצו עיכוב יציאה מהארץ למשך שלושה חודשים.