חקירה בנתב"ג: מכונאים מוטסים הבריחו אלכוהול וסיגריות בשווי עשרות אלפי דולרים

מכונאים מוטסים בחברת תעופה מוכרת, התלוו במסגרת תפקידם לטיסות החברה, ובמשך שנים ניצלו את זאת במטרה להבריח לישראל טבק ואלכוהול בשווי של עשרות אלפי דולרים. העובדים נחקרו לקראת הגשת כתב אישום

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 31/05/22 13:05 א בסיון התשפב

חקירה בנתב"ג: מכונאים מוטסים הבריחו אלכוהול וסיגריות בשווי עשרות אלפי דולרים
עובדי בנתב"ג, אילוסטרציה, צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

רשות המסים חוקרת פרשיית הברחה חדשה, ממנה עולה חשד כי מכונאים מוטסים בחברת תעופה מוכרת, אשר במסגרת תפקידם התלוו לטיסות החברה, ניצלו את התדירות הגבוהה של נסיעותיהם לחו"ל על מנת להבריח לארץ טבק ואלכוהול בשווי של עשרות אלפי דולרים.

החשד עלה במסגרת פעילות יזומה של רשות המסים, שכללה את עובדי בית המכס נתב"ג, עובדי יחידת הסמים והמכס נתב"ג ובודקים באולם הנוסעים. במסגרת הפעילות נאספו ראיות המצביעות על כך שבמשך שנים, המכונאים המוטסים ביצעו רכישות של חבילות טבק, חבילות סיגריות ובקבוקי אלכוהול בחנות הדיוטי פרי של נתב"ג בשווי של עשרות אלפי דולרים.

את הטבק והאלכוהול הבריחו העובדים לישראל בעת חזרתם בתפקיד דרך המסלול הירוק, אשר דרכו מותר להכניס לישראל עד 2 ליטר יין, עד 1 ליטר משקה אלכוהולי אחר ולא יותר מ-250 גרם טבק על כל צורותיו. על פי החשד, עובדים אלו הכניסו כמויות גבוהות יותר מהמותר, מבלי להצהיר על כך.

המכונאים המוטסים עוכבו ונחקרו על ידי עובדי יחידת הסמים והמכס בנתב"ג וחומרי החקירה הועברו לייעוץ משפטי לצורך הגשת כתבי אישום.