העתיד כבר כאן: רובוט להפגת בדידות יחולק לזקני ניו יורק

מדינת ניו יורק תרכוש 800 רובוטים ביתיים של הסטארט-אפ הישראלי Intuition Robotics במטרה להפיג את בדידותם של בני הגיל השלישי, להגביר את עצמאותם ולהעניק להם תמיכה רגשית גם בבית

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 25/05/22 16:44 כד באייר התשפב

העתיד כבר כאן: רובוט להפגת בדידות יחולק לזקני ניו יורק
הרובוטים מפיגים בדידות של מבוגרים, צילום: באדיבות החברה

חברת הסטארט-אפ הישראלית Intuition Robotics שהוקמה ברמת גן, ופיתחה רובוט חברתי עבור בני הגיל השלישי, חתמה על הסכם עם המשרד לטיפול במבוגרים של מדינת ניו יורק שתרכוש 800 יחידות של הרובוט ElliQ במסגרת התכנית המקיפה להתמודדות עם הבידוד החברתי של המבוגרים והענקת תמיכה רגשית גם בבית.

המשרד ישתף פעולה עם משרדים רווחה מקומיים כדי לזהות מבוגרים שיוכלו ליהנות מהטכנולוגיה הראשונה מסוגה שמציעה למבוגרים בן לוויה ידידותי ופרו-אקטיבי.

הרובוט מגיב לשפה אנושית ולפקודות בממשק במסך, מתוכנן להגביר את העצמאות של המשתמשים המבוגרים, לשפר את רווחתם, להציע להם פעילויות פיזיות, לחבר ביניהם לבין בני משפחה וחברים ועוד. הטכנולוגיה, שהושקה לאחרונה לשיווק מסחרי אחרי שנים של פיילוטים, השיגה שיעורים חסרי תקדים של מעורבות בקרב המבוגרים ורשמה עשרים אינטראקציות יומיות בממוצע.

בניגוד לטכנולוגיות אחרות, ElliQ תוכנן במיוחד עבור בני הגיל השלישי כדי להגביר את עצמאותם בבית. בזמן שטכנולוגיות אחרות מסוגלות רק להגיב לפקודות, ElliQ מציע בעצמו פעילויות שונות ויוזם שיחות. באמצעות בינה מלאכותית הוא בונה הקשרים ויוזם שיחות מעקב שיוצרות תחושה של מערכת יחסים מתפתחת אתו. כדי לשפר את בריאות הקשיש ואת רווחתו הוא יוזם תרגילי רגיעה, תרגילי אימון פיזי, שיחות עומק על תזונה, תזכורות לנטילת תרופות המותאמות למצב הקשיש ועוד.

דור סקולר, מייסד משותף ומנכ"ל Intuition Robotics אמר: "האמנו תמיד שחיבור קשישים החיים בבתיהם לקהילות מקומיות באמצעות ElliQ יוסיף מרכיב חשוב בתמיכה ההוליסטית בהם. שיתוף הפעולה עם המשרד לטיפול במבוגרים של מדינת ניו יורק יסייע לנו לקדם את השליחות שלנו במסגרת יוזמה חדשנית שאנו גאים מאוד להצטרף אליה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן