קיבלתם את ההודעה הזאת מחברת החשמל? היזהרו מהונאה

חברת החשמל מתריעה על עליית מדרגה נוספת בניסיונות להונאת לקוחות, זאת באמצעות מיילים ומסרונים שהופצו בשעות האחרונות שקוראים ללקוחות לקבל החזר כספי בגין תשלום כפול בחשבון החשמל

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 19/05/22 13:00 יח באייר התשפב

קיבלתם את ההודעה הזאת מחברת החשמל? היזהרו מהונאה
חברת החשמל, אילוסטרציה, צילום: חברת החשמל

בחברת החשמל התקבלו היום (ה') התראות על הודעות שנשלחות לישראלים רבים בדואר האלקטרוני הקוראות להם לקבל החזר כספי בגין תשלום כפול לחברת החשמל - "חשבון ששולם פעמיים" וכוללות גם מספר חשבונית וסכום החזר. בכניסה לקישור המצורף למייל מתבקש הלקוח להקיש את פרטי כרטיס האשראי. חברת החשמל דיווחה על הניסיון להונאה לכל הגורמים הרלוונטיים.

זו אינה הפעם הראשונה בה מתקבלות הודעות המנסות להונות את הלקוח. כבר מעל לשנה וחצי מתקבלות בחברת החשמל התראות מלקוחות המדווחים על ניסיונות הונאה הכוללים קבלת דרישה, באמצעות דואר אלקטרוני, לעדכון פרטים, תוך כדי איומים בהשעיית חשבון במידה ולא ייענו מיידית, או לחילופין הודעה לנייד המבקשת להסדיר תשלום חשבון החשמל בהקדם כולל בקשה לאישור פרטי החשבון וקישור לאתר שאיננו האתר הרשמי של חברת החשמל.

הודעת העוקץ שנשלחה, אל תפתחו

הודעת העוקץ שנשלחה, אל תפתחו צילום: חברת החשמל

חברת החשמל שבה ומבהירה כי מסרונים ומיילים מטעם חברת החשמל מכילות את מספר החוזה של הלקוח, והקישור העדכני היחיד הוא האתר הרשמי של חברת החשמל www.iec.co.il. במקרה המדובר הקישור מוביל לאתר אחר שאינו מכיל את כתובת חברת החשמל.

בנוסף, החברה לא מבקשת מלקוחותיה לאשר פרטי חשבון או לחילופין יוזמת בקשה לקבלת פרטי כרטיס אשראי. בקשות המכילות בקשה לקבלת פרטי כרטיס אשראי אינן הודעות מטעם החברה. אין להתייחס או להשיב לפניה ובמקרים בהם עולה חשש, החברה מבקשת ליצור קשר עם מוקד השירות 103 על מנת לוודא את אמיתות הפנייה . 

אורן הלמן, סמנכל שירות שיווק ורגולציה אמר: "ניסיונות ההונאה נמשכים מזה תקופה. חברת החשמל פועלת לעדכן את כלל הלקוחות על כל ניסיון להונות אותם ורואה את מעשי הנוכלות הזו בחומרה. הודעות מטעם חברת החשמל ניתנות לזיהוי.  אנחנו שבים ומבקשים מהלקוחות להיות ערניים".