מפקדים במילואים? הבשורה הבאה תחסוך לכם אלפי שקלים בשנה

ועדת השרים אישרה את ההצעה להענקת הנחה בארנונה למפקד מילואים פעיל בשיעור של עד 25 אחוזים ועוד שורת הטבות למשרתי המילואים בכללם. שרת הפנים שקד שיזמה את המהלך אמרה: "זה המעט שניתן לעשות עבורם"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 09/05/22 17:10 ח באייר התשפב

מפקדים במילואים? הבשורה הבאה תחסוך לכם אלפי שקלים בשנה
גנץ וכוכבי, צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

ועדת שרים לענייני פנים ושירותים אימצה היום (ב') שורת הטבות למשרתי המילואים בהם הנחה בארנונה למפקד מילואים פעיל בשיעור של עד 25% ובתנאים שייקבעו בהמשך. בוועדה השתתפו הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, ראש אגף כוח האדם, אלוף יניב עשור וראש חטיבת תכנון ומנהל כוח האדם, תא״ל אמיר ודמני, אשר הציג עבודת מטה שנערכה בצה"ל בשנים האחרונות לחיזוק מערך המילואים בדגש על המערך הלוחם והמפקדים.

ההנחה תינתן בכפוף להצגת תעודה רשמית שינפיק צה"ל לכל "מפקד מילואים פעיל". משרד הפנים יקצה לרשויות המקומיות שיפוי בעלות שנתית של 4.5 מיליון שקלים, כאשר תקציב זה יועבר ממשרד הביטחון למשרד הפנים.

הטבות נוספות  שהתקבלו בוועדת השרים לפי המלצת צה"ל: הכפלת התגמול המיוחד למפקדים במילואים בנקודת זיכוי במס. הנפקת כרטיס נקודות אישיות למפקדים לצורך רכישת ציוד ספורט. סבסוד חופשות בישראל למפקדי מילואים פעילים. הרחבת ההכרה בניסיון פיקודי ומקצועי במכרזים של שירות המדינה. בחינת מתן עדיפות בהגרלות "דירה להשכיר" של משרד השיכון. הקמת מאיץ עסקי למיזמים של משרתים פעילים והקמת מנגנון להוקרת מעסיקים. הגדלת המלגות לסטודנטים המשרתים במילואים עבור השתתפות בפרויקט "פר"ח". בנוסף, ייבחנו התאמות בכללי זכויות הסטודנט למשרתים הנקראים לשירות בצו התראה חריגה. לוחמים יידרשו לבצע רק 75% ממכסת ימי השירות הפעיל על מנת לעמוד במעמד וזכאויות שרות מילואים פעיל. הגדרת משרת מילואים כפעיל תבוצע מעתה פעמיים בשנה כך שמשרתי המילואים יקבלו את הזכאות באופן מהיר יותר.

שרת הפנים איילת שקד אמרה: "חיילי המילואים ומפקדיהם הם חוד החנית של מדינת ישראל ומשכך, ההחלטה להעניק להם הנחה בארנונה היא המעט שניתן לעשות כדי שנוכל לתגמל אותם בעבור התרומה האדירה שלהם למדינה"

גם שר הביטחון בני גנץ הגיב להחלטה: "משרתי המילואים הם מעט שעושים הרבה למען הביטחון. יש לנו חובה לשמור על הכשירות שלהם, יש לנו חובה שיוכלו לעמוד במשימות המבצעיות ויש לנו חובה גם לשמור על לכידות היחידות ולהוקיר את פעילותם".