בשורה למילואימניקים: אחרי העיכוב המסתורי - התגמולים בדרך אליכם

אלפי שקלים שיועדו למשרתי המילואים התעכבו ולא נכנסו לחשבונות הבנק מסיבה לא ברורה. הבוקר הודיעו בצה"ל כי הכספים יגיעו ליעדם והסבירו מה הסיבה לתקרית המביכה: "טעות אנוש"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 02/05/22 13:08 א באייר התשפב

בשורה למילואימניקים: אחרי העיכוב המסתורי - התגמולים בדרך אליכם
חייל מילואים, הכסף הגיע לבנק, צילום: Michael Giladi/Flash90

אלפי משרתי מילואים היו אמורים לקבל אתמול את כספי התגמולים שלהם על ימי המילואים שביצעו במהלך 2021, אך לאחר שחיכו זמן רב, הבינו שהכסף המגיע להם לא הגיע ליעדו מסיבה לא ידועה. הבוקר (ב') ביקשו בצה"ל להרגיע את הרוחות והודיעו על העברת הכספים וגם גילו את סיבת העיכוב. 

מצה"ל נמסר בהודעות אישיות לאלפי משרתי המילואים הזכאים לקבלת התגמולים כי "אמש כספי התגמול הנוסף היו אמורים להיכנס לחשבונות משרתי המילואים בגין ביצוע ימי מילואים בשנת 2021. לאחר בירור עם רשות המיסים, וכתוצאה מטעות אנוש, מבקשים הגורמים ברשות למסור כי הכספים הועברו לחשבונות הבנק וכי התנועות יירשמו במהלך היום ועד למחר בבוקר". 

באגף המילואים בענף כוח אדם מסרו את התנצלות כל בעלי התפקידים הרלוונטים מטעם רשות המיסים, הצרו על חוסר הנוחות והודו על הסבלנות.

טבלת התגמולים לחיילי המילואים

טבלת התגמולים לחיילי המילואים צילום: דובר צה"ל

במסגרת חוק המילואים, נקבע כי חייל מילואים זכאי, נוסף על תגמולים אחרים שלהם הוא זכאי על-פי כל דין לתגמולים בשל שירות מילואים שביצע, וזאת במטרה לתגמל את חיילי המילואים המבצעים שירות מילואים פעיל וארוך בצה"ל.

התגמולים שחיילי המילואים עשויים להיות זכאים להם : "תגמול נוסף" שישולם על-ידי רשות המיסים, "תגמול מיוחד" או "תגמול עבור השתתפות בהוצאות אישיות" שישולם על-ידי מופת וכן "תגמול למוחרגי גיל" שיינתן גם כן על-ידי מופת.

הימים שיימנו לצורך בדיקת הזכאות לכלל התגמולים יהיו על בסיס שנה קלנדארית בין התאריכים ה-1 בינואר 2021 עד ה-31 בדצמבר של אותה השנה.