צפו "מילואים בגן עדן": גיא הוכמן עם סרטון מטלטל

כבר כמה שנים שהקטע הקצר שכתב הקומיקאי גיא הוכמן מככב ביום הזיכרון, השנה הוכמן הסריט את הקטע המרגש שלא מותיר אף עין יבשה, מה הבקשה של הנופלים | צפו

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/05/22 08:21 ג באייר התשפב

"מילואים בגן עדן": גיא הוכמן עם סרטון מטלטל
יום הזיכרון בהר הרצל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היוצר גיא הוכמן כתב לפני מספר שנים את הקטע, "מילואים בגן עדן" שנוגע ומרגש אלפי ישראלים בכל יום זיכרון. הוכמן, לוחם משוחרר מספר על פלוגת המילואים בגן עדן, שם יושבים יחד נופלי מלחמת העצמאות, ששת הימים, צוק איתן ויתר המלחמות. לאחרונה הסריט הוכמן את הקטע המרגש והנה הוא לפניכם.

הבקשה של הנופלים

בסיום הקטע מציין הוכמן את בקשתם של הנופלים שהגנו בגופם על המדינה לאורך השנים, לדאוג ללוחמים שנשארו מאחור ונושאים איתם את החוויות הקשות של הלחימה בחיי היום יום ומתמודדים עם פוסט טראומה.

 

נאום הרמטכ"ל

אמש נאם הרמטכ"ל אביב כוכבי בטקס שהתקיים ברחבת הכותל ואמר: "היום, כמו בעבר, צה"ל מתמודד עם איומים ממספר זירות. אנחנו לא מאפשרים ליציבות הביטחונית היחסית להפוך לאשליה, ונותרים מפוכחים באשר לכוונות האויב. האופן שבו פורצות מלחמות בעולם ובאזור, מזכיר לכולנו את הדרישה לכוח מגן חזק ואת החובה להיערך לכל תפנית. חיילי צה"ל ומפקדיו עומדים על המשמר, נלחמים, ואומרים הנני, ואני גאה, מאוד, לפקד עליהם.

את האי גרין החליפו מבצעים אחרים, שחלקם רחוקים יותר מימת סואץ. סיכול הטרור נמשך מדי שבוע, מצפון ועד דרום, ויחידות צה"ל מגנות על אזרחי המדינה בכבישים ובצמתים באיו"ש ולאורך הגבולות. צה"ל מרתיע, יוזם ותוקף, יוצא מגבולות המדינה כדי להכות את האויב באוויר, בים וביבשה, בכל רחבי המזרח התיכון, ויוצא מגדרו כדי לממש את עקרון ההגנה העצמית.

דור אחר דור נשבע אמונים וקורא הנני, מתייצב לשירות צבאי, ומגלם את ההפך – מאלו שמתחמקים ואומרים אינני. כך חיילי החובה והמילואים המזנקים בעת מלחמה, וכך המשרתים בקבע, אשר בחרו באורח חיים לא נורמלי, כדי לאפשר לאזרחי המדינה חיים נורמליים".