בשורה לאוהבי הגבינות: קממבר, מוצרלה ופרמז'ן בדרך לישראל בזול

בתום מכרז, אישר משרד הכלכלה כי מספר גבינות קשות איכותיות המיובאות מחו"ל, יזכו לפטור ממכס וישווקו על ידי היבואניות הגדולות במחירים נמוכים במיוחד. "ישראלים עדיין משלמים על הגבינות הללו כעל מוצרי יוקרה", אמר יו"ר ועדת המכסות

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 09/05/22 14:52 ח באייר התשפב

בשורה לאוהבי הגבינות: קממבר, מוצרלה ופרמז'ן בדרך לישראל בזול
גבינת קממבר, המחיר ירד בישראל, צילום: שאטרסטוק

בעוד 26 ימים יגיע חג שבועות, ואלפי ישראלים יציינו אותו בלימוד תורה אך גם במאכלי חלב לרוב. היום (ב') פרסם משרד הכלכלה כי שורת גבינות קשות איכותיות יזכו למכסות פטורות ממכס ליבוא במחיר נמוך עד 36 אחוזים ממחיר הממוצע ברשתות. 

בהליך התחרותי ליבוא גבינות פטורות ממכס, זכו שופרסל, נטו ויורו מחלבות, לאחר שהתקבלו הצעותיהן במכרז למחיר הנמוך לצרכן במכסות ליבוא גבינות קשות ומיושנות דוגמת גבינות מסוג פרמז'ן וצ'דר: רשת שופרסל בכמות של 30 טון במחיר לצרכן של 8.3 שקלים ל-100 גרם. חברת יורו מחלבות בכמות של 200 טון במחיר לצרכן של 8.5 שקלים ל-100 גרם. על פי נתוני סטורנקסט, מדובר במחיר הנמוך בכ-22% לעומת המחיר הממוצע של גבינות אלו בשנת 2021.

במכסות ליבוא גבינות מלוחות מעל 5%: חברת יורו מחלבות בכמות של 200 טון במחיר לצרכן של ארבעה שקלים למאה גרם. נמוך בכ-36% לעומת המחיר הממוצע בשנת 2021.

במכסות ליבוא גבינות רכות דוגמת גבינות קממבר וברי: חברת נטו בכמות של 200 טון במחיר 8 שקלים למאה גרם. חברת יורו מחלבות בכמות של 100 טון במחיר לצרכן של 8.5 שקל למאה גרם. נמוך בכ-33% מהמחיר הממוצע בשנת 2021.

במכסות פטורות ממכס ליבוא גבינת מוצרלה: חברת יורו מחלבות בכמות של 100 טון במחיר לצרכן של 4.9 שקלים ל-100 גרם. חברת שופרסל בכמות של 45 טון במחיר לצרכן של 5.5 שקלים למאה גרם 
נמוך בכ-34% המחיר הממוצע בשת 2021.

כזכור, מדובר בגבינות שהמכס עליהן מסתכם בכ-8 שקלים לק"ג, מה שמייקר מאוד את מחירן בישראל. לכן, המכסות החדשות, הפטורות ממכס, צפויות להוזיל משמעותית את מחירן.

דני טל, יו"ר וועדת המכסות עדכן כי בכוונת וועדת המכסות לצאת במקצה נוסף לחלוקה של מכסות פטורות ממכס ביבוא גבינות. לדברי טל, "קיימים עדיין פערים גדולים במחירי הגבינות הקשות והרכות באירופה מול ישראל והצרכן הישראלי עדיין משלם על הגבינות הללו כעל מוצרי יוקרה, בעוד שבאירופה הן נמכרות במחיר שווה לכל נפש".