צעד משמעותי של השר הנדל: מחירי הגאדג'טים צפויים לצנוח

שר התקשורת הכריז על שורת מהלכים במאבק ביוקר המחייה, כאשר עשרות גאדג'טים ומוצרים טכנולוגיים המיובאים מחו"ל נכנסים לפטור, ולא ידרשו את אישור המשרד. בין המוצרים: מחשבים, מצלמות וטאבלטים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 27/04/22 14:13 כו בניסן התשפב

צעד משמעותי של השר הנדל: מחירי הגאדג'טים צפויים לצנוח
השר הנדל בחנות סלולר, צילום: Flash90

שר התקשורת יועז הנדל חתם היום (ד') על תיקון חדש שעתיד להקל על הליך ייבוא מסחרי ופרטי של גאד'גטים ומוצרים טכנולוגיים מחו"ל. המוצרים שייכנסו לפטור נבחרו לאחר בחינה של שורת מוצרים מבוקשים שיובאו לישראל בשנה החולפת, והוכח כי הם אינם גורמים להפרעות משמעותיות והיקף הנזק שיכול להיגרם מאי בדיקתם- קטן.

בין המוצרים שיקבלו פטור כללי לייבוא מסחרי ואישי נכללים כל סוגי המצלמות, למעט מצלמות אבטחה ובייבי מוניטור. בין המצלמות שיקבלו פטור מלא ניתן למצוא מצלמות לרחפנים, אופניים, אופנועים, מצלמות מקצועיות ועוד. בין המוצרים שיקבלו פטור בייבוא אישי אפשר למצוא מפסקים חכמים לבית עבור דודי שמש, תאורה חכמה, תריסים, שערים חשמליים, דלתות, משקל חכם המכיל רכיב אלחוטי ונשלט מרחוק, מכונית על שלט מסוגים שונים ועוד.

בנוסף, בימים אלה יצא המשרד לשימוע שנועד להקל באופן משמעותי על ייבוא מסחרי של מוצרים נוספים, לרבות בעלי תו תקן אירופאי. המהלך מצמצם משמעותית את ההליך הבירוקרטי של היבואנים שיידרשו להמציא מסמך תאימות לתקנים אירופאיים ומסמך המפרט את התכונות האלחוטיות של המכשיר בלבד. אם המכשיר יכול להיות מיובא לאיחוד האירופי, הוא יוכל להיות מיובא לישראל. כמו כן, יוקצו פסי תדרים רבים נוספים לשימוש הציבור, לגאדג'טים ומוצרים טכנולוגיים נוספים הן בייבוא אישי והן בייבוא מסחרי. הקלות אלה יעודדו הורדת מחירים באמצעות ייבוא מקביל של מוצרים בעלי תו תקן אירופאי ויגבירו בצורה משמעותית את התחרות בשוק הגאדג'טים והמוצרים הטכנולוגיים. 

רשימת המוצרים בפטור ביבוא אישי:

ציוד היקפי למחשב - עכבר, מקלדת ורמקול, צג מחשב, טלפון לווייני, דיבורית לרכב, סטרימר, קורא ספרים אלקטרוני, טאבלט, מחשבים ניידים ונייחים, ממיר לקליטת שידורי טלוויזיה לציבור, מקלט טלוויזיה ושלט רחוק למקלט טלוויזיה, שעון יד, למעט שעון יד סלולרי, שואב אבק, מצלמה, למעט מצלמת אבטחה ולמעט בייבי מוניטור, משקל דיגיטלי, מגדיל טווח בטכנולוגיית Wi-F, ראוטר, מטען חשמלי אלחוטי למכשיר טלפון אלחוטי או סלולרי, מכשיר טלפון סלולרי, שעון יד סלולרי, מודם סלולרי, נתב סלולרי, טאבלט סלולרי, מקרן וידאו, קונסולת משחק, מפסק חכם לשימוש ביתי, גלאי מתכות נישא הפועל על סוללה.

שר התקשורת יועז הנדל אמר: "אנחנו ממשיכים להיאבק ביוקר המחייה ויוצאים היום במספר צעדים שמרחיבים את התחרות בשוק הגאדג'טים והמוצרים הטכנולוגיים. עם כניסתי לתפקיד החלטתי על הפחתת רגולציה כמדיניות קבועה. התקנות עליהן חתמתי היום הן צעד אחד נוסף כדי לייצר תחרות וצמיחה במשק והן יקלו משמעותית על תהליך הייבוא האישי והמסחרי של מוצרים אלחוטיים.  הישראלים יוכלו מהיום להזמין עוד מאות מוצרים מבוקשים מחו"ל שנכנסים היום לפטור מאישור, וללא צורך במילוי טפסים ובקשת אישורים".