גם לטלפונים כשרים: השר הנדל בהחלטה מהפכנית למגזר החרדי

שנים אחרי שרפורמת הסלולר הורידה מחירים בישראל, וברקע המאבק עם ועדת הרבנים החרדיים, החליט שר התקשורת לאפשר ניידות מלאה בין התכניות וחברות הסלולר השונות באופן חופשי וגם למנויי שירות "קו כשר"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 01/05/22 12:37 ל בניסן התשפב

גם לטלפונים כשרים: השר הנדל בהחלטה מהפכנית למגזר החרדי
בשורה למגזר החרדי, אילוסטרציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר התקשורת יועז הנדל, החליט היום (א') לאפשר ניידות מלאה בשירות "קו כשר" ולהגביר את התחרות בשוק הסלולר הכשר. לאחר הליך שימוע שהתקיים במשרד התקשורת החליט השר לאפשר ניידות מלאה בין תכניות סלולר שונות ובין חברות סלולר שונות באופן חופשי גם למנויי שירות "קו כשר".

הרפורמה בשוק הסלולר החרדי מגיעה לאחר למעלה מעשור שבו כחצי מיליון צרכני הסלולר החרדים הופלו לרעה בתחום הסלולר, כאשר בעוד כל אזרח ישראלי יכול היה לבחור את חברת הסלולר, סוג החבילה, סוג המכשיר ואת החנות שבה רצה לרכוש את המכשיר - הציבור החרדי היה מנוע מכך והיה תלוי בכשרות אחת שהכתיבה את כל המשתנים.

בנוסף, חרדים רבים מחזיקים בשני מכשירי סלולר כתוצאה מהמגבלה על ניידות המספרים ונאלצים לשלם סכומים גבוהים משאר הציבור שלא לצורך. הרחבת הניידות גם לציבור החרדי תאפשר גם להם להמשיך לצרוך טלפון כשר ובמקביל גם ליהנות באופן מלא מפירות התחרות בשוק הסלולר הישראלי.

הרפורמה שתיכנס לתוקף בסוף חודש יולי הקרוב, תאפשר לכל מנוי את חופש הבחירה להישאר במסלול שירות "קו כשר" הקיים, על כל מאפייניו, או לבחור מסלול אחר או חברה סלולרית אחרת. חברות יוכלו להציע הגבלת תכנים בצורה מגוונת לבקשת הצרכן ובהתאם להשקפת עולמו. משרד התקשורת צופה כי פתיחת שוק הסלולר החרדי לתחרות תעודד חברות להציע שירותים במחירים תחרותיים לצרכן החרדי וגם תעודד הקמת גופי כשרות נוספים שיגדילו את המגוון שיעמוד לרשות הצרכן.

שר התקשורת יועז הנדל אמר: "תפקידו של שר בממשלה הוא לקבל החלטות, גם כשיש כאלה שמתנגדים לכך. טובת המדינה ולא טובת קבוצת כוח או מגזר. אנחנו מתקנים היום עוולה צרכנית שפגעה בכחצי מיליון לקוחות בציבור החרדי ומעבירים את הכוח מהעסקנים - לצרכנים. החלטתי להסדיר את שוק הסלולר הכשר עבור הציבור החרדי, לאפשר לו חופש בחירה ולייצר תחרות נוספת שתוזיל את המחירים ואת שיפור השירות. עד כה שלט בשוק הסלולר הכשר מונופול שהתנהלותו פגעה בתחרות, הגבילה ניידות מספרים, וגרמה לעליית מחירים.  איפה שיש כאוס ועוולות צרכניות, אנחנו מתקנים. מגיע לאזרחים החרדים להיות שווים לשאר האזרחים במדינה וליהנות משוק ושירות סלולר חופשי ותחרותי". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן