"נמצאו כשלים": תו האיכות של שטראוס הוקפא ל-3 חודשים

במהלך סיור של ראשי מערכת הבריאות במפעל הממתקים בנוף הגליל, הודיע מנכ"ל המשרד פרופ' נחמן אש על הצעד והדגיש: "תו התקן יוחזר רק אחרי שנוודא שהפקת הלקחים הושלמה. יש פה הרבה לקחים שהמפעל צריך להפיק"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 28/04/22 10:40 כז בניסן התשפב

"נמצאו כשלים": תו האיכות של שטראוס הוקפא ל-3 חודשים
מפעל שטראוס, תו האיכות הוקפא, צילום: Moshe Shai/FLASH90

אחרי הודעת שטראוס אתמול על ריקול מלא לכל מוצרי מפעל הממתקים בנוף הגליל, הבוקר (ה') הגיעו מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, ראש שרותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירות המזון הארצי במשרד הבריאות ופנינה אורן שניידור, למפעל "עלית" שבנצרת על מנת לעמוד מקרוב אחר הכשלים שאירעו בפרשת גילויי הסלמונלה במוצרי החברה.

מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש הודיע בתום הסיור כי תקן האיכות של המפעל הוקפא לשלושה חודשים: "החלטנו להתלות את תקן האיכות של המפעל ל-3 חודשים, ותו התקן יוחזר רק אחרי שנוודא שהפקת הלקחים הושלמה ונהיה בטוחים לא רק שהקו נקי מזיהום - אלא שלא יהיו זיהומים בהמשך", אמר פרופ' אש והוסיף: "יש פה הרבה לקחים שהמפעל צריך להפיק כדי להמשיך הלאה".

"המפעל זיהה את הזיהום בעצמו, שזה דבר חשוב, אבל בהחלט בוחנים את תהליך הבקרה ויש מחשבות על שיפור תהליך הבקרה", אמר מנכ"ל משרד הבריאות וגילה כי ישנם מספר מקרים שחשודים כתחלואה מסלמונלה, ובוחנים את הקשר שלהם למוצרי המפעל. ד"ר שרון אלרעי-פרייס אמרה מחוץ למפעל: "נמצאו כשלים בתהליכים. המפעל מבין את זה ועושה תהליך של הפקת לקחים. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה כדי לדאוג שהמפעל יחזור כמה שיותר מהר לפעילות".

תוצאות המעבדה שהתקבלו אתמול מלמדות על חשד ראשוני (אין עדיין ממצאים סופיים) לסלמונלה ב-2 דגימות בודדות בשני מוצרי שוקולד, מתוך 270 דגימות במוצרים שנבדקו ואשר יצאו לחנויות והיו במסגרת הריקול שהוכרז.

במקביל, ביוניליוור ישראל ביקשו להבהיר: "הבדיקות הנוספות שביצענו במפעל גלידת שטראוס נמצאו כולן תקינות. עם זאת, הריקול שעליו הודענו, כצעד של זהירות יתרה, עדיין בתוקף".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן