עוד מכה לשטראוס: הוגשו תביעות ייצוגיות בסך חצי מיליארד שקל

אחרי הריקול המלא של המפעל בנוף הגליל, הודיעה חברת שטראוס לבורסה כי בימים האחרונים הוגשו נגדה 5 תביעות ייצוגיות בסך 511 מיליון שקלים בעקבות גילויי הסלמונלה. בחברה נערכים לאובדן הכנסות משמעותי

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 27/04/22 14:49 כו בניסן התשפב

עוד מכה לשטראוס: הוגשו תביעות ייצוגיות בסך חצי מיליארד שקל
מפעל שטראוס, תביעות ענק נגד החברה, צילום: Moshe Shai/FLASH90

ברקע הודעת חברת שטראוס על ריקול מלא למפעל "עלית" בנוף הגליל, זאת בעקבות גילוי סלמונלה במספר ממוצריה, הודיעה הבוקר (ד') החברה לבורסהכי שלשום הוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה לאשר תובענה ייצוגית נגדה, בגין נזקים לכאורה שנגרמו בקשר עם גילוי מספר דגימות עם סלמונלה בקו הייצור במפעל השוקולד ובחומרי גלם. סכום התביעה עומד על לפחות 10 מיליון שקלים. 

כמו כן, אתמול (ג') הוגשו לבתי המשפט המחוזיים בירושלים ובתל אביב ארבע בקשות נוספות לאישור תובענות כייצוגיות, העוסקות באותה פרשה, כאשר הסכום הכולל של כל חמשת הבקשות הוא 511 מיליון שקלים. שתיים מבקשות האישור הוגשו גם נגד חברות שאינן חלק מקבוצת שטראוס – יוניליוור מזון וגלידות שטראוס.

בשטראוס אומרים כי "בשלב זה, החברה לומדת את פרטי הבקשות, ולפיכך לא ניתן להעריך את הסיכויים לאישורן כתובענות ייצוגיות, ואם יאושרו, לא ניתן להעריך את סיכויי הצלחתן".

בעקבות הדיווחים על התביעות הייצוגיות הגדולות, והריקול המלא לכל המפעל בנוף הגליל, רווחי החברה לשנה זאת צפויים להיפגע באופן משמעותי.