אזהרה: התגלו מוצרי דבש נוספים עם חלב

במוצרי דבש רבים, בהם כאלה שמשווקים בחנויות "שופרסל", התגלו עקבות חלב שעלולים לסכן צרכנים אלרגיים ללקטוז. ברשתות קוראים ללקוחות להחזיר את המוצרים ולקבל החזר כספי והודיעו מה הכשרות המעודכנת של הדבש

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 19/04/22 15:55 יח בניסן התשפב

אזהרה: התגלו מוצרי דבש נוספים עם חלב
התגלו עקבות חלב במוצרי דבש, צילום: shutterstock

בעקבות שורת גילויים חדשים, משרד הבריאות עושה היום (ג') ומפרסם שורת מוצרי דבש של חברות שונות, בהם התגלו עקבות חלב, דבר שעלול להביא לתגובות אלרגיות אצל אנשים רבים. החברות המדוברות הן "חקלאות עין חרוד", "מכוורת עמק חפר" ו"שופרסל".

שופרסל הודיעה ללקוחותיה, כי בהמשך להודעת חברת 'מכוורת עמק חפר בע"מ', נמצא חשש להימצאות עקבות מזעריות של חלבוני חלב באחד ממקורות הדבש ששווקו לציבור. שופרסל מבקשת מציבור צרכנים האלרגיים לחלב, שלא לצרוך דבש ממותגי "שופרסל" ו"יש" הבאים המסומנים לתאריך אחרון לשיווק ב-18 ביולי 2024 ועד ה-7 באפריל 2025, ולפי הרשימה המופיעה מטה. כמו כן, בשופרסל התייעצו עם גופי הכשרות, והחליטו כי כלל המוצרים עדיין בחזקת כשר – פרווה למהדרין. לקוחות האלרגיים לחלב שרכשו את המוצרים יוכלו לפנות לקבלת החזר כספי בגין המוצרים.

רשימת מוצרי הדבש עם עקבות חלב

רשימת מוצרי הדבש עם עקבות חלב צילום: מתוך הודעת שופרסל

חברת "חקלאות עין חרוד" הודיעה לצרכנים האלרגיים לחלב, להימנע מצריכת דבש פרחי בר נוזלי שיוצר בחברה, בצנצנת או בבקבוק לחיץ, בכל סוגי המשקלים והגדלים, אשר מסומנים ב"עדיף להשתמש לפני" מתאריך 23 בנובמבר 2024 ועד ה-8 במרץ 2025. חשוב לציין כי כל מוצרי הדבש בטוחים לצריכה עבור צרכנים שאינם אלרגיים לחלב.