יהיה מחסור בפסח? משרד החקלאות אישר לייבא ביצים גם מפולין

לנוכח המלחמה באוקראינה ועל מנת למנוע מחסור בפסח, משרד החקלאות ממשיך לתגבר את המקורות לייבוא ביצים לישראל, ואישר את המדינה ממזרח אירופה בנוסף לבולגריה, פורטוגל, ספרד ואיטליה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 03/04/22 16:17 ב בניסן התשפב

יהיה מחסור בפסח? משרד החקלאות אישר לייבא ביצים גם מפולין
ביצים, במשרד החקלאות מקווים שלא יהיה מחסור בפסח, צילום: פלאש 90

משרד החקלאות נערך כדי למנוע מחסור בביצים לקראת חג הפסח והחליט לפתוח את הייבוא מפולין במטרה לתגבר את הכמות המוצעת בשוק. המדינה ממזרח אירופה מצטרפת לרשימת המדינות המאושרות לייבוא ביצים לישראל, לצד בולגריה, פורטוגל, ספרד, איטליה ואוקראינה שכבר עתה מאושרות ועתידות לייבא לישראל מיליוני ביצים כתוספת על הביצים המקומיות. על פי הערכות גורמי המקצוע, כבר בשבוע הבא ייכנסו לארץ ביצים מפולין ובולגריה, וייתנו מענה לצריכה הישראלית.

מנתוני משרד החקלאות ופיתוח הכפר עולה כי הישראלי צורך מדי שנה בממוצע כ- 240 ביצים, ובחודש כ-20 ביצים בממוצע. לעומת זאת, לקראת חג הפסח, עולה צריכתו בעשרה אחוזים, לכ-22 ביצים בחודש. 

נוסף על כך, ועל מנת למנוע מצב של מחסור בביצים לקראת החג, בחודשים האחרונים, משרד החקלאות פתח מכסות ביצים פטורות ממכס, והקל על יבואני הביצים. בתוך כך, פנה המשרד לשותפויות הסחר בעולם לאישור תחנות מיון נוספות, הוציא צוותי ביקורת למדינות בקהילה האירופאית העובדות תחת מעטה חקיקה ונהלים אחיד ומאושר על מנת לבחון את האפשרות לייבוא ביצים ממדינות נוספות. 

בנוסף, יחד עם משרד הבריאות, משרד החקלאות האריך את משך חיי המדף של הביצים לשיווק כדי לאפשר יבוא ממדינות מרוחקות יותר. כל אלו הוכיחו את יעילותם בחודשים האחרונים, על אף שפעת העופות שאירעה לאחרונה שפגעה בכ-10% מכושר הייצור של הביצים בישראל, ועל אף מצב החירום באוקראינה והשביתה בספרד.

שר החקלאות עודד פורר אמר: "הבטחנו לעשות את כל שניתן כדי למנוע מחסור בביצים בפסח, ואכן צוותי המקצוע המיומנים של המשרד נסעו ליעדים השונים כדי לאפשר פתיחתם עוד טרום הפסח. המשרד עמל על הנושא ועובד לילות כימים כדי להבטיח ביצים בפסח ולאחריו לכלל צרכני המדינה".