הסוף לאננס ב-50 שקל: נחתם הסכם ייבוא עם מדינה חדשה

כחלק מרפורמת החקלאות: השר עודד פורר, חתם על הסכם בילטרלי עם קוסטה ריקה, במסגרתו אושר ייבוא של הפרי הטרופי האהוב במיוחד על הישראלים, דבר שצפוי להוזיל משמעותית את המחירים במהלך כל השנה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 03/04/22 11:50 ב בניסן התשפב

הסוף לאננס ב-50 שקל: נחתם הסכם ייבוא עם מדינה חדשה
אננס, המחירים אמורים לרדת עם הרחבת הייבוא, צילום: Danna Hymanson/Flash90

השנה החולפת שברה שיאים רבים, ולא פסחה גם על תחום החקלאות, כאשר לפי נתוני המשרד, במהלך 2021 יובאו ארצה מקנייה ומהרפובליקה הדומיניקנית יותר מ-4,200 טון אננס בכ-575 משלוחים ונרשמה עלייה של כ-95% בייבוא הפרי לעומת 2020. על מנת לענות על הביקוש לאננס, ולעודד ירידת מחירים, משרד החקלאות, פותח את השוק למקור ייבוא נוסף לאננס - קוסטה ריקה.

ההסכם נחתם ומתממש לצד הרפורמה בחקלאות, שמובילים שר החקלאות, עודד פורר, והמנכ"לית, נעמה קאופמן-פס, במטרה לחזק את החקלאות הישראלית, לצד נקיטת צעדים להפחתת יוקר המחייה והטמעת תחרות בענף הפירות והירקות.

כזכור, שרי האוצר והחקלאות, חתמו על צו שמפחית את המכסים על פירות וירקות, ונועד להגביר את התחרות בשוק התוצרת החקלאית בארץ. במסגרת זו, בשונה משמונה מוצרי חקלאות בגינם הפחתת המכס תהא הדרגתית, המכס על האננס בוטל באופן מיידי, מה שמקל על ייבוא הפרי ממקורות שונים בעולם, ביניהם קוסטה ריקה, איתה נחתם ההסכם הבילטרלי לאחרונה. 

שר החקלאות, עודד פורר אמר: "אני גאה להוביל את הרפורמה בחקלאות שפותחת את שוק הפירות והירקות לתחרות בייבוא, בצורה מושכלת ומחושבת, במקביל להשקעה חסרת תקדים של כ-2.7 מיליארד שקל בחקלאות הישראלית. אנו מחויבים לקדם ביטחון מזון עבור אזרחי ישראל ולשם כך אנו משקיעים משאבים רבים. אני שמח לבשר שהמגעים עם  קוסטה ריקה הבשילו לידי הסכם ייבוא נוסף, ונמשיך להגדיל את התחרות בשוק התוצרת החקלאית לרווחת אזרחי ישראל כולם".

כמו בשני ההסכמים הקיימים, עם קנייה והרפובליקה הדומיניקנית, ההסכם החדש עם קוסטה ריקה כולל פרק נרחב העוסק בהגנת הצומח של ישראל, שבמסגרתו מפקחים מקוסטה ריקה יפקחו על כל שלבי הגידול והייצוא, כאשר בנוסף המשלוחים שיגיעו ארצה יבדקו שוב על ידי מפקחי השירותים להגנת הצומח של משרד החקלאות המוצבים בנמלי הכניסה לישראל.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן