הבטחתם יונה: דו"חות כספיים מוכיחים כי דואר ישראל בקריסה כלכלית

חיזוק נוסף לשר התקשורת יועז הנדל ותומכי הפרטת שירותי הדואר: דו"חות כספיים של הדואר לשנת 2021 מראים כי ללא תכנית התייעלות והבראה מיידית, החברה לא תוכל לספק שירותים לאזרחים

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/03/22 19:40 כה באדר ב'

הבטחתם יונה: דו"חות כספיים מוכיחים כי דואר ישראל בקריסה כלכלית
דואר ישראל, הרפורמה יוצאת לדרך, צילום: Moshe Shai/FLASH90

האם סוף סוף נקבל את החבילה שלנו בזמן? שר התקשורת יועז הנדל ממשיך לקדם במרץ את התוכנית להפרטת שירותי דואר ישראל. היום (ב') קיבל השר חיזוק נוסף לכוונתו, לאחר שהדו"חות הכספיים של חברת הדואר לשנת 2021 הראו כי ללא תכנית התייעלות והבראה מקיפה החברה, בדגש על הוצאות השכר בדואר, לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה כלפי הציבור. 

"כפי שצפינו, ללא תכנית הבראה והתייעלות מיידית החברה לא תעמוד בהתחייבויותיה והשירותים לציבור עלולים להיפגע משמעותית", אמר השר הנדל. "אחרי שנים של הזנחה, אנחנו עושים טיפול-שורש חיוני לדואר. אנחנו מקדמים את הפרטת מלוא אחזקות המדינה בחברה ומשלימים תהליך של שיפור השירות, תחרות והבראת החברה באופן מיטבי. נבריא ונפריט את החברה ברגישות ובאחריות. זו חובתנו לציבור".

יועז הנדל.

יועז הנדל. צילום: פלאש 90

משרדי התקשורת והאוצר עמלים בימים האלו על תכנית הבראה והתייעלות במטרה לייצב את המצב הפיננסי של הדואר לקראת ההפרטה הצפויה.

לפני מספר שבועות הוביל משרד התקשורת את תיקון חוק הדואר שעבר בכנסת. התיקון מאפשר את פתיחת שוק הדואר לתחרות, מקדם מעבר לשירותים דיגיטליים ומפחית את הנטל הרגולטורי שחל על חברת הדואר, זאת כאמור כהכנה למהלך הגדול יותר של הפרטת הדואר, מהלך עליו החליטו שרי התקשורת והאוצר בינואר האחרון.

הסכם התייעלות בדרך

צוות בראשות מנכ"לית משרד התקשורת לירן אבישר בן חורין ונציגי משרד האוצר מקיימים דיונים עם הנהלת חברת הדואר וכן עם וועד העובדים על מנת לגבש הסכם התייעלות בשירותים לציבור בהקדם האפשרי,  לייעל את פעילות החברה ולייצב את מצבה הפיננסי לקראת הפרטה תוך הבטחת רציפות השירותים לאזרחים בתקופת הביניים.