"רבים לא מרוצים מהשירות" | הרפורמה בדואר ישראל הגיעה לכנסת

הרפורמה של שר התקשורת יועז הנדל עברה בקריאה ראשונה. המתווה כולל: פתיחת השוק לתחרות והעברת השירות לערוצים מקוונים. "צריך לאתחל מחדש: הכול בדואר צריך להיות מעולה"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 05/10/21 14:42 כט בתשרי התשפב

"רבים לא מרוצים מהשירות" | הרפורמה בדואר ישראל הגיעה לכנסת
דואר ישראל, מתחילים ברפורמה, צילום: Moshe Shai/Flash90.

שר התקשורת יועז הנדל מקדם את הרפורמה בדואר ישראל, שעברה הלילה (ג') בקריאה ראשונה עם פתיחת מושב החורף בכנסת. במסגרת התיקון לחוק, יכנסו לתוקפם מספר שינויים מבניים, שיאפשרו את פתיחת השוק לתחרות. 

  • גמישות בתעריפים שמציעה החברה על מוצרים הנמצאים בפיקוח, כדי לשמור על האינטרס הציבורי. עדיין ייקבעו מחירי מינימום ומקסימום. 
  • שיפור השירות לציבור תוך שימת דגש על העברת שירות לערוצים מקוונים.
  • פתיחת השוק לתחרות, כך שספקים נוספים בעלי היתר לחלוקת דואר יוכלו להיכנס אליו.
  • עיגון סמכויות פיקוח ואכיפה נרחבות על שוק הדואר.

על פי נתונים של משרד התקשורת, דואר ישראל אחראית על 60% משליחת המכתבים בישראל. בחבילות נכנסות מחו"ל, שיעורה של החברה עומד על 90%. 

"חברת דואר ישראל היא חברה שנוגעת בכולנו, אבל העובדה היא שרבים לא מרוצים מהשירות שהיא מספקת", אמר שר התקשורת מעל דוכן הכנסת, "רשימת התלונות שמגיעות אלי עצומה: מכתבים לא מגיעים, חבילות מאחרות, תורים ארוכים, סניפים עם זמני המתנה חריגים. זו מציאות שאני לא מוכן לקבל. בכשלים בדואר היה צריך לטפל בזה כבר מזמן". 

 

עוד הוסיף, "אמרו לי, כשנכנסתי לתפקיד, לא להסתבך עם הדואר, זה עסק גאולוגי עם שכבות של עובדים, מורכבות פוליטית ובור פיננסי", המשיך השר. "אני לא יודע לעבוד בשיטה הזאת. עצימת עיניים הובילה את הדואר שוב ושוב לשולחנה של הממשלה. צריך לאתחל מחדש: הכול בדואר צריך להיות מעולה. יעיל. מתאים. חדשני ורווחי. מה שטוב - יישאר. מה שלא - יעוף".