ככה זה כשאוהבים: 56 מיליון שקל יחולקו לעובדי סלקום

בהמשך להסכם הקיבוצי עליו חתמו העובדים עם הנהלת החברה לפני שנתיים, היום הם עודכנו כי זכאים לאופציות ומניות בשווי מיליונים. מיה יניב, יו"ר ועד העובדים אמרה: "קוצרים את פירות ההסכם"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 27/03/22 13:33 כד באדר ב'

ככה זה כשאוהבים: 56 מיליון שקל יחולקו לעובדי סלקום
סניף סלקום, משתלם, צילום: Miriam Alster/FLASH90

ועד עובדי סלקום עדכן היום (א') את אלפי עובדות ועובדי החברה כי הם זכאים להענקה של אופציות ומניות חסומות בשווי כולל של 28 מיליון שקלים, בנוסף לשתי הענקות קודמות גם הן בשווי של 28 מיליון. הענקת האופציות והמניות באה בהמשך להסכם הקיבוצי עליו חתמו העובדים עם הנהלת החברה לפני שנתיים.

על פי ההסכם קיבלו העובדים אופציות ומניות חסומות בשווי של 14 מיליון שקלים לכל שנה, אותן יוכלו לממש על פני 4 שנים. את האופציות והמניות על סך 28 מיליון השקלים הראשונים קיבלו העובדים על השנים 2020-2019, אך האופציות של שנת 2021 התעכבו בהתאם לדו"חות הרווחים של החברה. כעת על פי הדו"חות, סלקום חזרה להרוויח ונוצרה הצדקה להענקת המנה של השנתיים האחרונות. הסכום המצטבר, כאמור, עומד על 28 מיליון שקלים שמצטרפים להענקות הקודמות שיוצרות יחד סך הכל 56 מיליון שקל באופציות ומניות חסומות שיחולקו כעת ל-2,100 עובדי החברה.

כזכור, בשנת 2019 יו"ר ועד עובדי קבוצת סלקום, מיה יניב, חתמה על הסכם קיבוצי עם הנהלת החברה. במסגרת ההסכם בוטלה החלטת ההנהלה לבצע פיטורי התייעלות של 250 עובדים. בנוסף, תוספת השכר של שנת 2019 הוחלפה בחבילה הונית - תגמול מבוסס אופציות ומניות חסומות הכוללת 50% אופציות על מניות סלקום ו-50% מניות חסומות. החבילה הייתה בשווי כולל של 14 מיליון שקלים אותן יוכלו לממש על פני 4 שנים. בנוסף סוכם כי תוספת השכר של שנת 2020 תדחה בשנה, תצבור ריבית בת 3%  בכל שנה ללא הגבלת זמן ותהיה תלויה בייעדי הרווחיות שנקבעו בין ההנהלה לוועד העובדים, כאשר במידה והחברה לא תגיע לייעד, שעמד על 6 מיליון שקל בשנת 2019, התוספת תדחה בשנה נוספת. הנהלת סלקום הבטיחה לעובדים שקט תעשייתית ואי בקשה לבצע פיטורי התייעלות במשך שנתיים, כאשר מנגד יבוצע קיצוץ משמעותי בשכר ההנהלה והדירקטוריון.

מיה יניב, יו"ר ועד עובדי סלקום

מיה יניב, יו"ר ועד עובדי סלקום צילום: חיים כהן

יו"ר ועד עובדי קבוצת סלקום מיה יניב אמרה: "היום אנחנו קוצרים את פירות ההסכם שלנו שנחתם לפני כשנתיים. אני גאה בעובדים שלנו שהאמינו בנו ובחברה ולקחו חלק בתהליך. כפי שאמרתי לאורך כל הדרך, כשגם העובדים וגם החברה בעלי אינטרסים משותפים, יש מצע אמיתי לצמיחה. ההסכם שיצרתי מכיל את הקצאת האופציות והמניות הגדולה והמשמעותית ביותר שקרתה בישראל ושהוקצתה לקבוצה של אלפי עובדים. עובדות ועובדי סלקום ימשיכו להוביל את החברה להישגים נוספים לטובת העובדים ולטובת הקבוצה כולה".