עלייה בצמיחה - ירידה ברווחים: אחרי החרם מימין, סלקום מסכמת רבעון

תקלות ארוכות בשידור תכנים וקריאות לחרם מארגוני ימין, הם רק חלק מהסיבות לירידה ברווחי חברת התקשורת, שדווקא נהנתה מצמיחה מרשימה ברבעון השני של השנה. "ממשיכים במגמת השיפור", אמר מנכ"ל החברה אבי גבאי

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/08/21 14:08 ד באלול התשפא

עלייה בצמיחה - ירידה ברווחים: אחרי החרם מימין, סלקום מסכמת רבעון
סלקום, צילום: Lior Mizrahi/Flash90

חודשים מורכבים עברו על חברת הסלולר והתקשורת הישראלית סלקום, אחרי תקלות השידור ארוכות, ובעיקר הקריאות לחרם מצד ארגוני ימין בעקבות אירוע הדו קיום שקיימה החברה במהלך מהומות הערבים בערים המעורבות. כעת מפרסמת החברה את סיכום הרבעון השני של השנה שמראה צמיחה בהכנסות אך ירידה ברווחים, גם בשל אותן תקריות. 

סלקום דיווחה על צמיחה של 17.3% לכמיליארד שקל ברבעון השני של השנה, וזאת בזכות עלייה של 20% בהכנסות משירותי סלולר שהגיעו ל-461 מיליון שקל, שהושגה בעיקר מהאיחוד עם גולן טלקום.

יחד עם זאת, חברת התקשורת רשמה ירידה בהכנסות ממכירת שירותי תקשורת נייחת בשיעור של עשרה אחוזים שהסתכמו בכ-305 מיליון שקל. בנוסף, מספר מנויי האינטרנט בחברה עלתה ב-5 אחוזים ביחס לרבעון המקביל ב-2020, אך ירדה לעומת הרבעון הקודם ל-296 אלף מנויים. כך גם במספר מנויי הטלוויזיה שגדל ב-2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אך ירד ב-2 אחוזים ביחס לרבעון הראשון של השנה לכ-250 אלף משקי בית.

תביעה ייצוגית שהוגשה נגד החברה הביאה להפסד של 14 מיליון שקל ברבעון השני של השנה, דבר שבסופו של דבר העיב על הצמיחה הכללית בחברה. התביעה שהוגשה בדצמבר 2014 טענה כי סלקום גבתה מלקוחות שהתנתקו ממנה במהלך החודש תשלום מלא. כאמור, החברה הפסידה בתביעה ונדרשה לשלם 32 מיליון שקל, כולל גמול לתובע ושכר טרחה. בסלקום הודיעו כי יערערו על הפסיקה.

מנכ"ל סלקום אבי גבאי, ציין כי נכון להיום כ-113 אלף משקי בית מחוברים לרשת הסיבים האופטיים דרך החברה, ששותפה במיזם הסיבים IBC ביחד עם HOT, תש"י וחברת החשמל. גבאי התייחס לדוחות סיכום הרבעון ואמר: "סלקום ממשיכה במגמת השיפור גם ברבעון הנוכחי. השיפור נובע מהפעולות שעשינו ומיישום האסטרטגיה של מיקוד בלקוחות שלנו הן בהיבט איכות השירות והן בהוגנות ובפשטות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן