בשורה קשה להייטק: תן ביס מעלה מחירים והמסעדות נוטשות

חברת סליקת התשלומים במסעדות ושירותי הזמנת מזון, האהובה והפופולרית בקרב עובדי ההייטק הודיעה למסעדות על עלייה בעמלות שהיא גובה מהם, החל מחודש מאי. המהלך הוביל לנטישת המסעדנים שטוענים: "מהלך ציני"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 24/03/22 15:10 כא באדר ב'

בשורה קשה להייטק: תן ביס מעלה מחירים והמסעדות נוטשות
שליחי תן ביס, המסעדות נוטשות, צילום: Miriam Alster/FLASH90

יוקר המחייה הגיע גם לענף ההייטק, אחרי שבימים האחרונים קיבלו מסעדות רבות את הודעת חברת "תן ביס" על ייקור העמלות שהיא גובה מהם, שייכנס לתוקף כבר בתחילת חודש מאי. בעקבות העלייה הצפוייה בעמלות, מאות מסעדנים הבהירו ל"תן ביס" כי בכוונתם להפסיק את שיתוף הפעולה עימם והודיעו על כך גם לקהל לקוחותיהם.

דרכי ההתקשרות של "תן ביס" עם המסעדות מתקיימים בשני אופנים: באמצעות ישיבה במסעדה ותשלום בכרטיס תן ביס, או באמצעות משלוחים.

העמלה שמשלמות המסעדות על ישיבה במקום תעלה מ-6% ל-7.5%, - ייקור של 25%. העמלה על משלוחים תעלה מ-10% ל-12%, - ייקור של 20%. יש לציין כי המחיר אינו כולל את דמי המשלוח שמשלמות המסעדות לשליחים של תן ביס.

במכתב ששלחה חברת תן ביס למסעדנים, הצעד לווה בנימוק של עליות המחירים וההתייקרויות הכלליות במשק. מבחינת המסעדנים מדובר בהסבר לא מספק מאחר ולדעתם אין סיבה להעלאת מחירים בכל הקשור לשירותי הסליקה בישיבה במקום עצמו, וטוענים לשימוש הציני שעושה תן ביס בשל כוחה בשוק הקטן. 

מחברת תן ביס נמסר בתגובה: "אנחנו נמצאים בקשר ישיר ושוטף עם כלל המסעדנים, ויחד נמשיך לתת את התמורה הטובה ביותר עבור לקוחותינו. עדכון התנאים המסחריים נובע מעלייה במחירי התפעול והפיתוח וגיוס כוח-האדם לטובת הרחבת צוותי השירות בחברה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן