יחול רטרואקטיבית: אפשר לקבל במקביל לדמי האבטלה גם קצבאות אחרות

מליאת הכנסת אישרה הלילה להאריך את הוראת השעה המאפשרת תשלום כפל קצבאות וביטול הקיזוז מדמי האבטלה עד לסוף השנה הנוכחית. לפי השר ליברמן, המטרה היא "למנוע ככל האפשר פגיעה והבנת המציאות המורכבת"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/03/22 15:55 ה באדר ב'

יחול רטרואקטיבית: אפשר לקבל במקביל לדמי האבטלה גם קצבאות אחרות
אפשר לחתום אבטלה ולקבל קצבאות, צילום: Yossi Zamir/Flash90

מליאת הכנסת אישרה לפנות בוקר בקריאה שנייה ושלישית וללא מתנגדים את הצעת החוק הממשלתית של שר הרווחה והביטחון החברתי, מאיר כהן בתמיכת שר האוצר, אביגדור ליברמן ולאחר הכנתה ואישורה בוועדת העבודה והרווחה בראשות חברת הכנסת אפרת רייטן המאפשרת למבוטח לקבל במקביל לדמי האבטלה גם קצבת אזרח ותיק, נכות כללית, שאירים ומזונות. הארכת הוראת השעה תחול רטרואקטיבית מ-1 בינואר 2022 ועד לסוף השנה הנוכחית.

כפל קצבאות ימנע מעשרות אלפי משפחות הידרדרות ודאית לעוני

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר: "מתוך אחריות והבנה שיש עדיין מספר מצומצם של ענפים מוגבלים, מובטלים בגילאים מבוגרים ואוכלוסיות מוחלשות – החלטנו להאריך את קבלת כפל הקצבאות בכדי למנוע ככל האפשר פגיעה באותן אוכלוסיות והבנת המציאות המורכבת בימים אלו, לצד שמירה על שגרת נורמלית".

שר הרווחה מאיר כהן הוסיף: "למרות ששמרנו על המשק פתוח, אנחנו עדיין נמצאים במצב חירום חברתי שבו אוכלוסיות פגיעות יותר זקוקות שנגלה כלפיהן גמישות ואחריות. המשמעות של הארכת התקנות שמאפשרות כפל קצבאות תמנע מעשרות אלפי משפחות הידרדרות ודאית לעוני שגם יפגע בהן מאוד וגם בסופו של דבר יעלה לנו יותר".

בתקופת קורונה ובכל תקופה אחרת -קיזוז דמי האבטלה הוא בלתי מתקבל על הדעת

יו"ר ועדת העבודה והרווחה, חברת הכנסת אפרת רייטן: "לפנות בוקר העליתי לקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק לביטול העיוות של קיזוז קצבאות, כמו נכות או דמי מזונות, מדמי האבטלה. חוק חברתי ונכון שייחול באופן רטרואקטיבי מ-1.1. בתקופת קורונה ובכל תקופה אחרת -קיזוז דמי האבטלה הוא בלתי מתקבל על הדעת. על כן, מבחינתי  הצעד המתבקש הוא הפיכת הוראת השעה להוראה קבועה. כך הובטח לי שיקרה בשנת התקציב הבאה ואעמוד על כך שאכן יהיה".